Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad för typ av stängsel/staket har ni och varför?
Skulle ni välja samma lösning idag?
Vi har 6000 kvm tomt, och allt ska inte hängnas in men delar av den.
Alltså kommer vi inte välja ett Snajdigt tjusigt trästaket med smala ribbor och en i slutändan enorm kostnad...
Typ 2 meter högt viltstängsel runt hela tomten på ca 4500 kvm. Fanns på plats när vi köpte huset, förra ägarna födde upp Grand Danois !
Tycker det fungerar riktigt bra, det håller hundarna inne och allt vilt (har både vildsvin, hjort, rådjur och älg som är rätt närgångna) ute. Hade nog valt något liknande (iaf lika högt) även om jag skulle sätta upp stängsel idag, vill veta att även om jag skulle råka köpa en superstudsig hund så tar de sig inte ut så lätt . Sen är det kanske inte det snyggaste, men här får funktion styra över utseende
Jag vill helst inte ha högre än 120
Vilken jäkla lyxTyp 2 meter högt viltstängsel runt hela tomten på ca 4500 kvm. Fanns på plats när vi köpte huset, förra ägarna födde upp Grand Danois !
Har kompostgaller runt tomten, tror strax över 1000 kvm är inhägnat med det. Alla hundar som brukar vara här kan hoppa över men ingen av dem vet att de kan det
Är det inte svindyrt att sätta så mycket kompostgaller?
Bra tråd, vi pratar om att sätta upp staket vid sommarstugan, där står dörrarna ofta öppna så det skulle vara skönt att inte behöva vara ordningspolis hela tiden. Men vi har ett ställe där vi behöver kunna köra in med bilen vid behov, även husvagn om det kommer en sån på besök. Jag lutar åt fårstängsel bara för att det verkar vara den enklaste och billigaste lösningen, men jag vet inte.
Vi räknade ut att vi behöver tre mindre grindar som man kan gå ut igenom och en större för bil för att staketet inte ska kännas som ett problem. Jag funderar på jordbruksgrindar och om man kanske kan hitta dem begagnade på auktion eller liknande.Ja, en grind måste vi också ha så man kan köra in bilen. Men vill kunna ha dem i lösa ute utan tr ha ögon i nacken, särskilt till våren när bonden ska ut med traktor på åkrarna. Nu är de lösa, de drar inte på vilt (aka hare) men traktorer misstänker jag ska dö...
Hade aldrig inhägnat förr, men då senaste valpen flyttade in ställde sig katterna på trappan med väskan i hand och ett Ultimatum. Så då blev det fårstängsel; snabbt, lätt och effektivt. Släpper igenom katter men stoppar efterkommande valpar, ehm.Vad för typ av stängsel/staket har ni och varför?
Skulle ni välja samma lösning idag?