Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hade också fårstängsel, funkade riktigt bra på brukshundarna, Sen köpte jag en Stabeij...Visa bifogad fil 23679
Jag hade satsat på nät och trästolp. Som @em-pirre Men då får du inte ha en hund som gräver.
Ja det där ger jag inte mycket för. Jag körde riktigt fårnät i stål och trästolp. Det står där än.Hade också fårstängsel, funkade riktigt bra på brukshundarna, Sen köpte jag en Stabeij...Visa bifogad fil 23679
Jag hade satsat på nät och trästolp. Som @em-pirre Men då får du inte ha en hund som gräver.
Hade också fårstängsel, funkade riktigt bra på brukshundarna, Sen köpte jag en Stabeij...Visa bifogad fil 23679
Vad för typ av stängsel/staket har ni och varför?
Skulle ni välja samma lösning idag?
Vi har 6000 kvm tomt, och allt ska inte hängnas in men delar av den.
Alltså kommer vi inte välja ett Snajdigt tjusigt trästaket med smala ribbor och en i slutändan enorm kostnad...
Kolla på "lammnät", det är små rutor, ca en meter högt och lätt att sätta. Kostar snurrus 1500:- för 100 meter.Är det inte svindyrt att sätta så mycket kompostgaller?
Sånt nät kallar jag för elnät, inte fårnät Elnät håller nog väldigt få hundar inne i längden, mina hoppar enkelt över våra elnät som jag haft uppsatta till gässen (utan el i, grisarnas nät med el i går de bara nära en gång ).Hade också fårstängsel, funkade riktigt bra på brukshundarna, Sen köpte jag en Stabeij...Visa bifogad fil 23679
Jag har en meter brett kycklingnät liggande innanför staketet. Stoppar effektivt grävare!Den ena har som mål att nå Kina men har aldrig lyckats gräva målinriktat. Har hamnar oftast mitt på en gångväg eller grusplan.
Nej, elnät är inte nå vidare för att stoppa hundar. Dels syns de dåligt, dels farliga att trassla in sig i och dessutom lätta att skutta över...Sånt nät kallar jag för elnät, inte fårnät Elnät håller nog väldigt få hundar inne i längden, mina hoppar enkelt över våra elnät som jag haft uppsatta till gässen (utan el i, grisarnas nät med el i går de bara nära en gång ).
Sånt nät kallar jag för elnät, inte fårnät Elnät håller nog väldigt få hundar inne i längden, mina hoppar enkelt över våra elnät som jag haft uppsatta till gässen (utan el i, grisarnas nät med el i går de bara nära en gång ).
Haha Jag har tom slutat ha mina till gässen, för näten håller inte ens inne gässen om inte elen är igång. De lärde sig att om de skuttar/går lite mot nätet så tyngs nätet ner och de kunde sen enkelt traska över nätet när det låg på markenVi brukar ha elnäten när vi vill ha fårstängsel som hinder att hoppa över för våra retrievers De är smidiga att flytta och sätta upp där det passar. Så klart utan el i!
Haha Jag har tom slutat ha mina till gässen, för näten håller inte ens inne gässen om inte elen är igång. De lärde sig att om de skuttar/går lite mot nätet så tyngs nätet ner och de kunde sen enkelt traska över nätet när det låg på marken
Det där skulle vara så fiffigt, för det är lätt att flytta och hundar ser inte färgen orange. Men näää. Nu är jag på väg att flytta, då blir det trästolp och nät.Det där hade även Mamma Mu gjort. Hon är som en pansarvagn. Förra veckan sprang hon på och sönder kompostgallren som vi byggt en grind av samt trasslade in sig i en ljusslinga som gick av.
170 högt viltnät, med smala små rutor nedtill. Hade satt upp 2 m högt om jag skulle göra om det.
Det där skulle vara så fiffigt, för det är lätt att flytta och hundar ser inte färgen orange. Men näää. Nu är jag på väg att flytta, då blir det trästolp och nät.
Vi har ett lågt trästaket som endast är 80 cm högt och Ebbot är 70 cm hög.. Skulle behöva höjas. Funderar på att sätta isalatorer (stavas?) på höjden och dra tråd. Kanske inte så snyggt men förhoppningsvis funktionellt.