S
shampiz
Jag står i ett stall där en markägare har stängt av sin väg med en vägbom som han satt hänglås på, för att dom inte tycker om att ha hästar som rider där. Vägen är enskild väg, och där dom stängt den är mot en allmän stig som går upp mot skogen. Det är ingen stig som blir upptrampad eller så p g a hästarna utan det här är en större stig som folk brukar både cykla och gå på. Anledningen att dom stängt av vägen är för att det ligger så mycket hästskit på vägen som dom inte tycker om. De flesta i vårt stall vet vad de tycker om det, så vi brukar hoppa av och sparka undan det från vägen. Vilket dom tycker är bra, men tyvärr finns det från andra stall som inte gör det, så därför har dom nu låst bommen.
Problemet är att från vårt stall så kommer vi nu ingenstans när vi ska rida ut. För de flesta ridvägar finns på andra sidan bommen.
Jag vet att dom inte får låsa av vägen på detta sätt, men jag undrar om någon vet vart någonstans jag vänder mig. Det är förmodligen någon i kommunen, men vilken avdelning?
Det går att komma runt detta om man går igenom deras hage, dom har inga hästar där nu, så hagen står tom. Men då måste man gå in på deras garageuppfart (bakom garaget), där dom har en genomgång igenom hagen. Vad säger allemansrätten om detta?
Jag skulle ju inte göra det när dom är hemma, fast när dom inte är det får man väl passa på.
Tacksam on någon vet vad vi kan göra för att kunna rida ut igen.
Problemet är att från vårt stall så kommer vi nu ingenstans när vi ska rida ut. För de flesta ridvägar finns på andra sidan bommen.
Jag vet att dom inte får låsa av vägen på detta sätt, men jag undrar om någon vet vart någonstans jag vänder mig. Det är förmodligen någon i kommunen, men vilken avdelning?
Det går att komma runt detta om man går igenom deras hage, dom har inga hästar där nu, så hagen står tom. Men då måste man gå in på deras garageuppfart (bakom garaget), där dom har en genomgång igenom hagen. Vad säger allemansrätten om detta?
Jag skulle ju inte göra det när dom är hemma, fast när dom inte är det får man väl passa på.
Tacksam on någon vet vad vi kan göra för att kunna rida ut igen.