Sv: stanford

Har ett 17 årigt sto e Stanford som jag avlar lite på. Hon är tyvärr bara tävlad lätta klasser men hoppar som en gummiboll med jättebra teknik.

st.jpg

lite nyfiken bara på vad du har för avkommor efter henne. hur gamla de är och om de hunnit gjort ngt??

Hon har 3 avkommor de är 1,5, 2,5 och 4,5 och har inte hunnit göra så mycket ännu. Alla tre är väldigt trevliga att ha att göra med. Bilder på dem finns på min hemsida som du hittar här till vänster under min profil.

2-åringen blev jag väldigt sugen på...... :d
Har själv fött upp en QE-Stanford, nu 5 år (länkad till tidigare i tråden) som jag tyvärr tvingades sälja pga min graviditet för 2 år sedan (hade sagt att han aldrig skulle bli till salu, men min hjälpryttare tröttnade)

tittade in på din hemsida och jag tyckte verkligen om alla dina hästar. men speciellt den sista efter alcatraz, shit de kommer förmodligen bli en riktig snygging. sen tycker jag ju personligen om airline h (stavade man hans namn så??? ja ja du vet nog vem jag menade).

tittade in på din hemsida och jag tyckte verkligen om alla dina hästar. men speciellt den sista efter alcatraz, shit de kommer förmodligen bli en riktig snygging. sen tycker jag ju personligen om airline h (stavade man hans namn så??? ja ja du vet nog vem jag menade).
Roligt att du tyckte om hästarna! Nästan alla man stött på med Aerline-avkommor verkar vara mycket nöjda med dem. Trevligt temperament verkar de få.

Lycka till med ditt hästköp. Själv har jag ett sto E: Aerline H
EU: Stanford. Hon är helt underbar. Men ännu ung,3år. Hon vann Mälardalschampionatet i Hoppning !:bump:Hon är dräktig med Carland. Så det blir nog en avkomma som kan hoppa.

Lycka till med ditt hästköp. Själv har jag ett sto E: Aerline H
EU: Stanford. Hon är helt underbar. Men ännu ung,3år. Hon vann Mälardalschampionatet i Hoppning !:bump:Hon är dräktig med Carland. Så det blir nog en avkomma som kan hoppa.

tyvärr gick den inte igenom besiktningen men jag har efter alla era bra svar och bilder och info om era hästar absolut hittat en hingt som jag skulle vilja ha en avkomma efter, då gårna ett sto som man kan betäcka med:)

Knapplån.

På tal om känsliga och tittiga. Stand By Me (Linda Algotsson) är ju lite av den tittiga typen, iaf på hoppbanan. Väldigt känslig också av vad jag förstått. :D

*kl*

Vad kul att så många bukefalister har trevliga Stanford-assosiationer... Annars brukar ju mest snacket om Stanfordavkommor gå i ordalagen: Knepig, konsitg och... ehhh... elakare saker...

Har själv haft otur med Stanfordavkommorna och BARA träffat konstiga typer... Se där så olika det kan vara...

Får väl fylla på med lite både bra och dåliga sidor som jag har erfarenhet av. Har ett 6-års sto ue. Stanford med mycket egen vilja och ett jäkla humör när det inte passar - däremellan är hon from som ett lamm. Hon hoppar som en gud (fick 9 på tekniken på treåstest) - det är bara att styra mot hinderna och hålla i sig. Tyvärr är vi inte helt överens om tempot än, då hon gärna vill bestämma det själv... Hon har en ettårshingst e. Casir Ask som är helt underbar att ha att göra med så honom hoppas jag mycket på. Hennes mamma har också en del humör har jag förstått men hoppar även hon jättebra. Gick på väldigt kort tid från att aldrig ha tävlat hoppning upp i 1.30 klasser.

Jag har haft en avkomma till Stanford (min syster ägde den) och han var en mycket trevlig häst. Känslig och lite vek med med MASSOR av hopp i sig.
Han hoppade 9-10 på kvaliten och blev sedan trea på swedehorse. Sen blev han norrlandsmästare som femåring (kan ha varit som sexåring, var länge sedan) och såldes för MYCKET pengar till tyskland. Efter det har jag inte hört något ifrån honom tyvärr men hans två år yngre helbror gick ju inte av för hackor som godkänd hingst och med placeringar i 1.60!

Fyller också på! Har en 6-åring (sto) efter Stanford ue Pascal. Liten och nätt på 1.64 cm.Håller med alla som skrivit känslig och tittig - stämmer bra det! Är dock vig som en katt och uppför sig bra på tävling. Har bara startat dressyr på henne än så länge. Hon har väldigt trevliga grundgångarter. Stod tyvärr skadad nästan hela året som 5-åring och ligger därför lite sent i utbildning nu. Hoppar bra på träning men i aldeles för högt tempo...

Jag kan med fylla på lite, kul att läsa om alla avkommor. Jag har också hört från många att Stanfordavkommor, fuxston m.m är lite knäppa!

Min foderhäst, Salvia f. 01, e.Stanford u Bellinda ue. Bellini, är en speciell häst!
Hon är som lite som hästar ni beskrivit tidigare, stark i psyket, och känslig. Hon behöver nån som visar vem som bestämmer, och om man gör på fel sätt sätter hon definitivt emot. Lastning ett exempel, först när vi fick henne gick hon inte alls på, och all form av lina, spö m.m sparkade hon omgående åt! Men när man väl kom på ett sätt att göra på blev hon hur snäll som helst.

Hon är dock underbar att rida, luftiga gångarter och en enorm hoppteknik! På tävling är hon underbar, lugn, står i transporten, allt man kan önska sig.

Behöver jag nämna för de lite mer insatta att hon är scandinaviumhästen -06 ;) :P

*kl*

Roligt att höra om alla Stanford avkommor. Jag har en vallack född -92 (u:Zorita)som är svartbrun, nästan svart på vintern, 170 cm ganska grov och lång i ryggen är han. Ranghög som någon skrev, basar över hela flocken ca 10 hästar i hagen. Tittig och fånig, mest för att testa tkr jag, men inte vek någonstans. Man får vara bestämd och konsekvent, vilket jag kanske missade från början :angel:.

Min tränare avrådde mig från att köpa en Stanfordavkomma pga humöret, han hade ridit Stanford själv. Sa något i stil med köper du hästen se till att hitta knapparna fort på honom så får du en fin häst. När han prova min och ställde krav så flinade han lite och sa att han kunde skolorna ovan mark iaf. Protesterar lite när det blir jobbigt kan man säga.

Han är inte lättriden utan mer en tyngre, äldre typ av halvblod. Hoppar okej men lite slarvigt ibland men kan vara väldigt tittig och fånig för "titthinder" men är man bestämd hoppar han. Har en duktig medis tjej som hoppar honom, är hoppfegis själv rider gärna dressyr och busar i skogen ist och tar små skutt ist.

Svår lastad, men åker bra. Massor av egen vilja men ett hjärta av guld. Har en personlighet som heter duga. Ingen ballerina precis men när han går bra så kan man leva på det länge. Får inget grepp om honom ibland :confused: han är tittig, men tuff och självsäker. Snällaste hästen som finns :love: trots allt. Är lycklig som får ha honom trots allt. Han är som han är med massor av egenheter som jag (partiskt som jag är) gillar skarpt. Låter som en knasig häst men han är gudasnäll med ett stor hjärta har aldrig varit dum på något vis.

Jag har ridit ett sto efter honom som gått 140 (m vinster o plac.). hon var nog ca 11-12 år då och "bränd". Dom hade haft henne som speedhäst tyvärr så straffade det sig och hon började stanna tillslut.
Det var (är) en jättetrevlig häst på marken, och väldigt bra att träna hoppning på, men tävla är ingen ide hon vet att hon slipper efter ett par stopp.
På träning hoppar hon sålänge hon kommer rätt på hindrerna och hon inte tyckter det är för stort. Med förutsättningen att ryttaren litar på henne kan hon hoppa ibland annars också. Men lita på en stopper... det är inte alltid så lätt att kasta hjärtat över hindret innan man hoppar när man sitter på en sån häst.

Hon är inte så stor ca 164-165, nätt byggd, god typ, kass trav och okej skritt & galopp.

Hade hon fått en bättre matchning så hade hon nog fortfarande fungerat bra idag. Men det tror jag gäller även om hon hade varit tuffare i psyket och lite modigare.

Min stallkompis har en Stanford avkomma :) hon är 14 år :) hon liksom hoppar super tkr jag hon tävlar 90 1 m och hon tar loksom knappt i när hon hoppar :_) men jag tror att han ger superfina avkommor! de har humör men inte på ett dåligt sätt !

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 582
Senast: Nevermind
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 186
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 204
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka