stanford avkomma

LadySara

Trådstartare
ni som har träffat avkommor efter han hur var de hästarna som unga?? har träffat 2 styken som ser ut som kopior till utseendet av honom å som har samma temperament dvs griniga å kaxiga till tusen.. har hört att många stanford avkommor speciellt fuxar är såna.. men va vet ja.. nån som har nått att berätta om nåra avkommor??

Jag känner en som äger ett sto efter honom som idag är 6 år. Hon köpte henne som 4-åring. Förra ägaren påstod att hon var istadig, men den nya ägaren har inte haft några problem, mera än att hon ibland vill småstegra när de kräver något av henne. Hon är inte fux utan brun. :D Hon är mycket trevlig att hantera.

vi har en på skolas. 1989 e hon född. rids inte så mycket nu längre pga att hon e avelssto. mörkbrun med bläs.

Polisen har flera Stanford-avkommor som dom är jättenöjda med eftersom deras temperament är lämpligt för deras arbete :D Har sett både "Stanford-kopior" men även i andra färger.

jag har själv en stanford avkomma, ett sto f:94 Ser ut som en kopia=) Jätte hett temperament, va jätte svårhanterad som ung. /e

Har haft två stycken efter honom och ingen av dem har varit varken griniga eller kaxiga. Tvärtom! Valacken f. 90 är nog den absolut mildaste och raraste häst jag någonsin har träffat och dessutom var han väldigt klok.
Stoet, f.96, var snäll hon också men hade lite mer nerv.
Vad gäller likhet var ingen av dem fux (brun och isabell) men speceillt stoet hade mycket av pappa i sig.

Har även träffat två Stanford-avkommor i "vårt" stall och ingen av dem är griniga eller kaxiga. Fuxar båda två däremot.

Kan tilläggas att båda mina köptes som unghästar.

Tess

Jag har en Stanfordtjej som är brun med stjärn. Hon är den snällaste och goaste man kan tänkasig, dock rädd om sin mat och kan bli lite "drake" om andra hästar kommer för nära men annars snäll mot alla hästar.
Som unghäst har jag fått reda på att hon var tittig men alltid snäll. Extreemt rädd för bommar (oftast vita) på marken och små hinder. Stora hinder är inga problem. :D Tydligen jättesnäll att rida in.
Världens goaste som sagt!

Jag har själv ridit en del Stanford hästar, och jag har flera bekanta som har/haft Stanford hästar.

De jag själv har ridit/haft hand om har varit jättebra, trevliga att handskas med, och med mkt motor och frammåtanda. De har varit tuffa och modiga, men på rätt sätt.

En bekant har ett Stanford sto (fux), som dock var mindre lätt som unghäst. Lite istadig och blev grinig när det krävdes jobb av henne, men jisses vad hon kunde hoppa!!! :)
Vad jag vet tävlades hon aldrig mer än på klubbnivå, exakt varför vet jag dock inte... men ägaren hade inte riktigt tid att träna, och verkade inte heller ha några tävlingsamitioner... :crazy:
Numera är hon avelssto, och har lämnat några trevliga avkommor...

En annan bekant har haft ett Stanford sto (brun), ganska liten, men ädel. Hon var dock jättetrevlig på alla sätt, lätt att hantera och samarbetsvillig, även som unghäst.
Hon tävlade i hoppning, och hade placeringar upp i msv hoppning, innan en skada satte stopp för vidare tävlingskarriär. :)

Sv: stanford avkomma

på ridskolan står det en, Hon heter Strega och är fux, de är väligt lik varandra.. men hon har ett lugnt temperament.. vet ju inte hru hon avr när hon avr ung men nu är hon lugn och go.. trevlig att rida och välutbildad =)

Ridskolan där jag rider har två stycken e: Stanford, kom när de var runt 5år tror jag. Har aldrig varit något problem med någon av dem, är väldigt trevliga hästar både att hantera och skall vara trevliga att rida (har dock inte ridit någon av dem).
Valacken Standford-Kaliber (huvud, framifrån)
Stanford-Kailber igen (helkropp ifrån sidan)
Stanford-Kaliber igen (huvud sidan)

Valacken Stanford-Hubertus (helkropp ifrån sidan)
Stanford-Hubertus igen (huvud snett framifrån)

Min medryttarhäst är efter Cortez - Stanford.
Han är alldeles underbar, hur snäll som helst! Visst har han sina små egenheter för sig, men vem har inte det? T ex är det farligaste han vet stenblock.... de är MYCKET värre att träffa ett stenblock i skogen än en älg!

Träffat en, fux, bra humör och helt orädd. Tyckte löshoppning var kalas minns jag, andra hästen som sprungit över mig och den som fick mig att alltid ha hjälm vid sån hantering :smirk: Men hon var då 2 el 3 år och inte så supermycket hanterad.

Jag har haft en underbart snäll brun hingst e.Stanford. Han var absolut inte tempramentsfull utan världens goaste.
Han är nu för länge sedan såld, valack och har tävlat upp tom 140 cm.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 251
Senast: lizzie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 715
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 606
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare