Stamboksföra stoet eller inte?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare M_Q
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 562
Sv: Stamboksföra stoet eller inte?

Kolla på ASVH:s storeglemente!

Jsut nu verkar den sidan ha hakat upp sig för mig så jag kan inte länka:mad: men jag har för mig att ovisat sto måste ha föl vid sidan för att kunna stamboksföras.

Nej det räcker att de har registrerad avkomma.

(gäller ASVH iaf, jag visade ju Eischa för stbf utan föl vid sidan)

Kolla på ASVH:s storeglemente!

Jsut nu verkar den sidan ha hakat upp sig för mig så jag kan inte länka:mad: men jag har för mig att ovisat sto måste ha föl vid sidan för att kunna stamboksföras.

Jag hade för mig att de skulle ha en "bedömningsbar avkomma", men enl asvh:s sida räcker det med att stoet haft "minst ett föl efter godkänd hingst".

Här är länken till sidan: http://www.asvh.se/ston/stambok.htm

Liknande trådar

Avel Skulle vi inte kunna ha en tråd där vi länkar alla sidor vi vet där man kan hitta tävlingsresultat/bedömningsresultat/tidigare avkommor...
2
Svar
20
· Visningar
5 352
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 140
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 780
Senast: machafuko
·
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 526
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka