stam på ev blivande avelshäst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mithra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 953
M

Mithra

letar lite efter ett sto att använda i avel, då tänkt inom dressyravel.
har hittat ett e Bernstein-Toe Hold-Herzug. känner ju så klart till bernstein men inte så mkt om de andra två. rent stam mässigt, vad skulle ni tycka om denna stammen, sedan får man se över andra saker som exteriör, egna prestationer mm

Sv: stam på ev blivande avelshäst

Gissar att morfar är fullblodshingsten Toe Hold och mormorsfar Herzog 353?

ja så är det....var kanske lite otydlig med det, man är så van att själv skriva det så i de 3 leden, borde förtydligat mig.:D

Hinner bara kort skriva att Toe Hold xx är morfar till bernstein-sonen Ravell som tävlas i dressyr och att Herzogs son Marzog gick svår internationelll dressyr och var individuell tvåa i OS -84. Herzog har lämnat åtminstone en till svårklasshäst i dressyr.

Liknande trådar

Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 330
Senast: ginnies
·
Avel Nu har jag äntligen hittat ett avelssto med vad jag anser toppstam. Hon är efter Quasimodo Z - Quickstar. Har däremot inte gjort nåt...
Svar
14
· Visningar
1 844
Senast: token
·
Avel Jag kan börja med och säga att jag är helt ny på det här med avel. Är i behov av en sällskapshäst till min ridhäst och har då blivit...
Svar
6
· Visningar
1 418
Senast: Concett
·
Trav Hur ska man tänka och värdera om ens sto är värt att avla på? Alltså värt för en själv, inte för försäljning med vinst. Jag vill främst...
Svar
12
· Visningar
1 955
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka