Stallfärg

Lumos_Nox

Trådstartare
Stallet skurat och nästa vecka är det dags för målning.

Blivit tipsad om kalkfärg till väggar och boxar, någon som har erfarenhet av det? Fungerar det med färgspruta?

Tar gärna tips om märke eller annan sort om ni har. 😊
 
Stallet skurat och nästa vecka är det dags för målning.

Blivit tipsad om kalkfärg till väggar och boxar, någon som har erfarenhet av det? Fungerar det med färgspruta?

Tar gärna tips om märke eller annan sort om ni har. 😊
Jag har kalkat ett stall. Jag tror det är väldigt svårt med spruta, eftersom det är för stora kalkpartiklar i, men jag blandade i en stor murarbalja och drog på väggarna med en bred mjuk sopkvast. Det funkade jättebra. Med kalk krävs det många strykningar, kalken ska vara tunt blandad. Jag har även målat med silikatfärg, både med spruta, pensel och roller. Även den har partiklar och man får vara noga med spädningen. Hittar man precis rätt går det bra med sprutan!
 
Stallet skurat och nästa vecka är det dags för målning.

Blivit tipsad om kalkfärg till väggar och boxar, någon som har erfarenhet av det? Fungerar det med färgspruta?

Tar gärna tips om märke eller annan sort om ni har. 😊
Rekommenderar silikatfärg 😊
 

Liknande trådar

Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 359
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: Pilot
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 068
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 832
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp