Stallfärg

Lumos_Nox

Trådstartare
Stallet skurat och nästa vecka är det dags för målning.

Blivit tipsad om kalkfärg till väggar och boxar, någon som har erfarenhet av det? Fungerar det med färgspruta?

Tar gärna tips om märke eller annan sort om ni har. 😊

Blivit tipsad om kalkfärg till väggar och boxar, någon som har erfarenhet av det? Fungerar det med färgspruta?

Jag har kalkat ett stall. Jag tror det är väldigt svårt med spruta, eftersom det är för stora kalkpartiklar i, men jag blandade i en stor murarbalja och drog på väggarna med en bred mjuk sopkvast. Det funkade jättebra. Med kalk krävs det många strykningar, kalken ska vara tunt blandad. Jag har även målat med silikatfärg, både med spruta, pensel och roller. Även den har partiklar och man får vara noga med spädningen. Hittar man precis rätt går det bra med sprutan!

Rekommenderar silikatfärg 😊

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 908
Senast: jemeni
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 414
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 347
Senast: Ceta
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 083
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka