Stallfärg???? Vitt

Empalie

Trådstartare
Kollade i en inredningstidning idag (ej stall utan hus) såhg ett par som renoverat om en lada och de hade målat vitt överallt (tak väggar) golven var kvar i betong. Detta var som en vit dröm o jag skulle gärna vilja ha det så men ni som har vitt i stallet hur skitigt blir detegentligen? Hur gör ni för att underhålla den vita färgen?
Vad har ni för ngn färg (ngn som är särskilt bra?)
Ge mig råd o tips, kanske finns det någon som har hela stallet vitt blider gärna!:p

Sv: Stallfärg???? Vitt

Hästar = smuts
Smuts + vitt = inte bra

jag skulle iallafall målat en mörk färg på halva väggen...

ett stall jag var i för inte så längesedan hade vitt utanpå boxarna, väggar mm. Inne i boxarna va de grått, URfint :banana:

Kalkar man väggarn vita så är det ju bara att göra om det en gång om året. Så gör vi. Håller sig fint och dyrt är det inte heller. Tror däremot inte att jag skulle vilja ha vita boxfronter och mellan väggar, lite jobbigare och dyrare att måla.

Vi hade vitt i mitt förra stall, har man spån och halm går det super bra, gör en stor rengöring av boxen 2 gånger/år så håller dig sig fint.

Torv skall vi knappt prata om -.-' sätter sig stenhårt på bägarna om man inte tar bort det/rengör varje dag :(

Mvh
Eran Emma

Vi har stenväggar i vårat stall, och hälften (den övre halvan) är målad vit, och den undre halvan är målad grön :). Ingen gräslig grön färg, utan en ganska mild skogsgrön :smirk:. Funkar bra :)

KL
Vi har vitt inne i boxarna och gult ute i gången på ridskolan. Visst är det inte kliniskt vitt men såå skitigt är det inte. Vi målar med nån billig takfärg. Ca 200 kr för 10 liter. Väggarna skuras av skötarna någon gång ibland så de håller sig fräscha. :D

Väggarna* det kunde du väl gissar dig till :smirk:?

Mvh
Eran Emma - som skriver för fort ibland -.-'

Jag har halva väggen svart och ändå blir det vita mycket smutsigt tycker jag. Det blir mycket jobb om du ska ha hela väggen vit, jag tycker inte att det är någon bra idé, men det är ju jag;) Jag är lite lat av mig:D

Differans här på buke har det creme färgat i stallet förutom insidorna av boxarna som är svarta. Riktigt snyggt, ljust och fräscht. Tror bara hon skrubbar väggar (läs högtryckstvätt) en gång om året.

Har tänkt ha samma variant i mitt stall då det är väldigt mörkt där nu.

Jag håller på att måla mitt stall just nu. Vi har träväggar. Vi ska ha brunlaserat inne i boxarna, upp på halva väggen. Resten ska laseras vitt. Såg detta i ett annat stall och tyckte det var ursnyggt. Hoppas det blir lika fint hos oss!

Jag har murade ytterväggar i stallet som är vitmålade. Tyvärr är det så att jag har 3 hästar som mer än gärna trycker upp häcken i väggen när de bajsar :eek: , vilket gjort att det vita inte är så vitt längre, suck!! Har funderat på att måla den nedre delen i grönt men problemet är att de bajsat högre än linjen mot boxväggarna därför vet jag inte hur jag ska göra........ Kommer ju fortfarande inte åt probemet då bajset ändå kommer att synas ovanför det målade. Målar man högre ser det ju konstigt ut, eller :confused:

Insidan av boxarna kan väl vara mörkt målade och så målar du utsidan oberoende av insidans färg? Tror jag inte ser konstigt ut alls.

I mitt stall har jag vitt:love:

När vi köpte så var halva väggarna ljus grå men när jag målade om så målade jag allt vitt!

Boxinredningen är i ljust trä och inne i boxarna är halva väggen svartmålad, alltså bara en vägg, resten är trä, den svarta är en specialfärg som står emot ammoniak.

Det blir inte smutsigare med vitt tycker jag, då såg det dassigare ut med ljusgrått ner till för det så smutsigt ut:crazy:

Hela stallet är vitt utanpå!

I vårat stall så är det mörkgrå nederdel och ljusgul överdel, vi tänkte måla vitt först men tänkte sen på smutsen, väninnans dotter ville ha rosa överdel :). Men vitt är snyggt.

I stallet när jag bodde hemma så hade jag bröstpanel överallt förutom nederdelen inne i boxarna.

Liknande trådar

Hemmet Nordsjö base white på vägg och sen 0502-Y på golvlister, det kommer inte se bra ut eller hur? Jag vill helst inte ha 0502-Y på väggarna...
Svar
15
· Visningar
1 685
Senast: sweep
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 978
Senast: Ullmerkott
·
Hemmet Jo, jag vet att det varit en trend att väggar och gärna möbler också ska vara vita i hemmet. Sen har man kunnat välja om man vill ha...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 501
Senast: SusieQ
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 409
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve