Ställa ut valp

Börja kräva mer. Tex att den ska stå parallellt med baktassarna för att få belöning. När den har förstått det tar du steget längre och kräver att det ska stå parallellt med båda tassparen innan belöning kommer. När han ställer sig rätt kan du säga ordet du vill använda och sen ge belöning. Sakta men säkert kan du utöka tiden mellan ordet och belöningen. När han fattat att han får belöning när han ställer upp sig kommer han förmodligen bjuda på det själv, då är det bara att vara snabb med ordet så kommer han till slut förknippa det. Min hane ställer upp sig själv så fort jag tar fram godis, precis som många hundar sätter sig ner när deras ägare tar fram godis.

Jag har inget kommando för att stå och jag kräver inte att ens den vuxna hunden ska stå som en staty, utan har inga problem med att hunden rör på sig. Jag matar inte i utställningsringen, förrän domaren tittat klart på min hund.

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 925
Senast: Kajsalisa
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 354
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur