ställa in så att så att filertyper automatiskt öppnas i det program jag vill

S

ScissorHands

Vet att man kan göra det med olika bildformat (även om jag inte längre kommer ihåg hur, men det gör inget för jag har redan ställt in det så att jag är nöjd), men kan man göra det med olika filmformat även?

Vill se ett par filmer ifrån internet som är i m1v format (aldrig hört talas om tidigare), men det öppnas i RealPlayer, vilket jag absolut inte vill då RealPlayer inte fungerar som det skall på den här datorn och därför vissas inte filmerna direkt ifrån nätet (jag kan ju lada hem dem, men det känns onödigt om det är så att jag kan ställa in det här som jag vill nu..). Jag skulle därför vilja ställa in så att de öppnas i winamp istället.
Någon som vet hur man gör det om det är så att man kan göra det (för det borde ju gå)?
 
Sv: ställa in så att så att filertyper automatiskt öppnas i det program jag vill

ScissorHands skrev:
Vet att man kan göra det med olika bildformat (även om jag inte längre kommer ihåg hur, men det gör inget för jag har redan ställt in det så att jag är nöjd), men kan man göra det med olika filmformat även?

Vill se ett par filmer ifrån internet som är i m1v format (aldrig hört talas om tidigare), men det öppnas i RealPlayer, vilket jag absolut inte vill då RealPlayer inte fungerar som det skall på den här datorn och därför vissas inte filmerna direkt ifrån nätet (jag kan ju lada hem dem, men det känns onödigt om det är så att jag kan ställa in det här som jag vill nu..). Jag skulle därför vilja ställa in så att de öppnas i winamp istället.
Någon som vet hur man gör det om det är så att man kan göra det (för det borde ju gå)?

Markera en fil av den typ du vill ändra. Höll sen inne shift när du högerklickar. Nu får du upp "öppna med". Nu kan du välja ett annat program att öppna med :).,
 
Sv: ställa in så att så att filertyper automatiskt öppnas i det program jag vill

Renkött skrev:
Markera en fil av den typ du vill ändra. Höll sen inne shift när du högerklickar. Nu får du upp "öppna med". Nu kan du välja ett annat program att öppna med :).,

Och så ser du till att rutan 'öppna alltid med detta program' är ifylld, så används det programmet automatiskt till den filtypen i fortsättningen.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 388
Senast: Habina
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 942
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 165
Senast: MML
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 003

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp