Främst en fråga till er som INTE har tillgång till ridhus (då påverkas man ju inte lika av vädret).
Hur ser ni på att ställa in ett planerat ridpass pga vädret?
Jag har hittills inte gjort det en enda gång med nuvarande häst (haft den i ca 7 månader), dels pga min beslutsamhet att jag SKA rida oavsett väder och inte "fega ur" så fort vädret är lite trist, och dels för att vi har varit ganska förskonade från skitväder.
MEN idag funderar jag verkligen. Det är bara -10, så i sig absolut ingen fara och jag har utan problem ridit i kallare än så. Men det blåser nåt så in i bomben idag! Det snöar horisontellt, drivbildningen är inte av denna värld, och när jag nyss tog en kort promenad med hundarna riktigt värkte det i ansiktet pga kyla/blåst.
Egentligen VILL och behöver jag rida idag, men... Vi har ett par km skritt mellan stora åkrar innan vi kommer upp i skogen och jag fasar för den biten. Har visserligen även en ridbana, men jag är inte ett dugg sugen på att rida där då den är oplogad. Så jag överväger, för hittills första gången på drygt ett halvår, att erkänna mig besegrad av vädret.
Hur gör ni? När ställer ni in ridningen, vid vilket väder?