Ställa av äldre islandshäst delvis

MonikaH

Trådstartare
Hej

Jag har två islandsston 20 och 21år.
Av olika anledningar har jag väldigt dåligt med tid att rida just nu så hästarna går 1-2 gånger i veckan.
Då handlar det om promenadridning någon timma i alla gångarter.
De går på lösdrift.

Ska jag fortsätta att ha dåligt samvete ?
Ena stunden tycker jag gott att de kan få lite jullov och nästa stund tycker jag synd om dem. Jag ser inga som helst tecken på rastlöshet hos dem.

Eftersom jag har mitt eget lilla stall finns inte folk att fråga om ridhjälp och att annonsera känns lite trist eftersom det handlar om ett par tre månader nu i vinter.

MonikaH

Sv: Ställa av äldre islandshäst delvis

Fysiskt är det ju alltid bra för dom att röra sig. Psykiskt så klarar sig vissa hästar bra utan att göra någonting, tycker det beror helt och hållet på det. Min häst kan jag inte ställa av på det sättet för han mår inte bra av det.

Sen så tror jag nog att om du vill att hästarna ska få röra på sig att det finns dom som vill rida ut i skogen under denna underbara vinter under bara 3 månader. Det skadar ju inte att sätta en annons och se om någon vill, hör ingen av sig så spelar det ju ingen roll.

Eller är det du som inte vill låna ut dom under bara 3 månader?

Sv: Ställa av äldre islandshäst delvis

Jag skulle inte ha dåligt samvete för att dom får vila lite när du har dom på lösdrift. Du lär ju se på dom om dom blir personlighetsförändrade och blir knäppa. Min 22 år gamla valack visar aldrig nåt när han får vara ledig, han är lika trevlig att ha göra med och rida ut sen brukar inte vara nåt som helst problem. Just nu är han avställd pga mig så han tar hand om sina ston och har en uppgift :angel:

Liknande trådar

Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga den här tråden, moderator får gärna flytta om den har hamnat fel. Lyssnade på Söndagsinterjun... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 559
Senast: Trasten
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 538
Senast: Petruska
·
Hästvård Kanske hamnar detta fel, men det jag är ute efter är ju "sjukgymnastik" så förhoppningsvis kan det passa under hästvård. Har försökt...
Svar
2
· Visningar
4 774
Senast: ylvalill
·
Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår... 2 3
Svar
41
· Visningar
10 223
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka