Sv: Stall"kompis" from hell (Jättelångt)
Japp, som Chloe83 säger, det finns en i varje stall! Vi hade en liknande när jag precis flyttat till stallet, men sen flytta hon. Men hade en annan riktigt tappad, jämnårig(14) tjej med mig i stallet som snackade skit om ALLA, och kunde inte föreställa sig att det fanns andra hästhanteringssätt än hennes( ryta, slå, rycka m.m..)!
Men sen en dag när hon skulle ta in sin häst i boxen, så var det en annan häst som sträckte ut sin mule för att snusa på hennes häst, och då TOG HON EN PLASTHINK OCH DRÄMDE DEN I HÄSTENS HUVUD!!!!!
Snacka om att den hästens ägare blev arg som satan, och hon höll på i säker en halvtimme på telefon och skällde ut henne!
Efter det så flyttade hon som slagit hästen till stallägarens andra stall, och skulle flytta tillbaka när de hon bråkat med flyttat.
Så stallägaren höll boxen åt henne(eller så betalade hon, vet inte säkert), och boxen mockades inte ut på ca 2 v, med bajs och allt i(den är bredvid min box).
Efter att hon flyttat så hängde jag mina höpåsar där hennes brukade hänga(fast det var ändå på MIN box) för där jag hade de innan var de i vägen för allt och alla. Några dagar senare så har hon varit i stallet och mockat ur, och även lämnat ett trevligt meddelande på tavlan: Pernilla jag vill inte att du ska hänga dina höpåsar på min box.
Jag skickade ett artigt mejl och frågade varför de inte kunde hänga där, hon det var ju inte hennes box längre(låtsades att jag inte visste att det fortf. var hennes)? Då svarade hon nåt i stil med att jag kunde hänga dem på min box, och så frågade jag varför eller nåt och då svarade hon ung: NEJ DET ÄR INTE MIN GAMLA BOX!!!!JAG SKA STÅ DÄR SEN IGEN!!!!
Men sen efter ett par övertalningar från min sida så fick jag hänga dem där!
Allt väl, till jag en dag kom till stallet och hon varit där och flyttat dem, skickade ett sms och frågade varför? då ville hon inte att de skulle hänga på hennes box längre sa hon. men VARFÖR? du står ju ändå inte där???
Sen efter några sms hit och dit så kasta hon utan någon grund ur sig att jag är fals och int går att lita på, FÖR ATT JAG HÖR MED RÖVEN(ursäkta att jag hör dåligt, vad har det med saken att göra??)!!
Kunde inget annat göra än att börja asgarva!!
Nu så efter vårt bråk så kommer hon inte komma tillbaka till stallet alls!
HOHOHO; gonatt alla underbara bukare!