Stall hyra

Sv: Stall hyra

Jag betalar 1450 i "kallhyra" inkl: in och utsläpp, 4 fodringar och ridhus.
Får köpa till allt annat själv, men det finns att köpa i stallet.
Vi delar på torrt och fint ensilage, alla som är i stallet alltså och delar upp det så man kan ta så mycket man tycker hästen ska ha (inom rimliga gränser) men denna månad hamnade det på 390 någonting så det är ju helt ok. Havre och korn ligger på 1.3 - 1.9 kg och finns oxå i stallet... Spån måste vi köpa i stallet och kostar 35 kr säcken (svarta vanliga stora säckar 125 l (?!?).
Stallhyran brukar sluta på mella 2 och 3000 i månaden.
Vi kan också be ägaren mocka och fixa hästen en dag kostar då 30 kr.

Det är väl inte super billigt men med tanke på att det ligger 3 mil från GBG så är det väl helt ok med tanke på ridhuset och att det varje helg kommer ut tränare i hoppning, dressyr, tömkörning osv...

Har stått i Söderhamn tidigare och betalade där 1100 tror jag det var för 2 hästar inkl in, ut, täcke, hö och havre så det är LITE skillnad i plånboken nu... men allt för min vän!!

Helt okej pris! Du kommer nog få en nöjd inhyrning!!
Jag betalar 1000:- för storhäst och 700:- för b-ponny. Då ingår fritt med hö och/eller ensilage, fritt med havre och så spån. Vi delar på alla morgon och luchfodringat, samt utsläpp. Resten får man fixa själv! Ingen paddock/ridhus. Fina hagar. Står utanför en mindre stad, 5 km.

Senast ändrad av en moderator:

Jätte billigt .Jag skulle aldrig hyra ut så billigt det är alldeles för mycket ansvar med att ha hästar inhyrda på de villkoren.

Håller med - alldeles för billigt!

Kan ju inte vara gratis även om spånet är gratis-bensinkostnad för att hämta spånet,slitage av släp etc då? Stängsel som går sönder och saker som går sönder i stallet...är ju rullande kostnader.Lev av hö brukar ju inte vara gratis heller och ska ju då läggas till på kostnadskalkylen.Men visst allt beror ju på hur man kan komma undan prismässigt...jag som har mina hästar hemma kommer inte ens undan till den kostnaden kan jag ju tala om(bara för att ge en bild av det hela).

Olika hästar äter olika mkt...jag har haft flera hbl som klämt i sej 20 kg hö om dagen plus 4-6 kg kraftfoder i fullt arbete...då rullar slantarna snart iväg.

Mkt slit och ansvar för ingen förtjänst alls...

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 869
Senast: Inte_Ung
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 021
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 065
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Jag har en fundering och vill gärna ha svar av någon juridiskt kunnig. I stallet jag hyr boxplats vill förnya sitt kontrakt. Dock med en...
2
Svar
20
· Visningar
2 903
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud