Sv: Staffan Strandberg kuggar Annelie Eriksson
Ja men om man nu ska bredda sitt register så ser nog jag det som viktigare att hopp/dressyr tränare lär sig om distans (kondition och hållbarhet), körning osv än att distans tränaren lär sig hoppa 120 cm. Detta eftersom nästan all ridutbildning i Sverige idag grundar sig på dressyr och hopning och de flesta har gått på ridskola.Det är ju så att en tränare inte skall vara begränsad inom sitt eget område utan att ha en bredare kunskap och för att kunna klara av att hoppa 120 som dressyr eller distanstränare så måste du bredda ditt register i ridningen.
Ja det är dagens regler men frågan är om de är relevanta. Om du som exempel kan allting om alla andra juridiska områden men inget om skattejuridik ska du då kunna bli jurist? Det är ju så dagens tränarutbildning ser ut i Sverige.Detta är ju kravet som förbundet har för att få sin licens. Man kan ju likställa detta med vilken utbildning som helst, jag kan tex dra hela lagboken inom skatteplanering för att bli skattejurist men jag kan inget om de andra juridiska områdena, är det då idioti och skam på torra land att jag inte får bli jurist?