Hurså? Just skit och smuts vill jag ta hand om själv.
För din skull eller för städarens skull?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hurså? Just skit och smuts vill jag ta hand om själv.
Alltså, nu utgår du ju från någon typ av medelklassig världsbild igen där lönen alltid räcker till att köpa in tjänster etc.
Samma här, dina inlägg känns rätt nervärderande bara för attalla inte gladeligen stannar kvar på jobbet om det ens är möjligt. Jag gillar tex mitt jobb men värdesätter definitivt att vara hemma och städa i stället för att stanna kvar på jobbet. Inte för att jag vill byta jobb men jag tillbringar tillräckligt mycket tid där/vecka så det är liksom inte motiverande att stanna kvar (vilket jag tex hade behövt göra för att ha råd med städhjälp utan att snåla in på annat - så jag kan väl klassas som snål - om jag nu hade haft ett jobb där det var möjligt att göra en sådan sak)
Aldrig i livet av rent ideologiska skäl. Jag städar min egen skit.
Jag har en trave tidningar på golvet och den lyfter hon som städar inte på. Men man ska plocka undan så mycket som möjligt. Någon gång har de hållit på att fixa med rören i badrummet då har jag sagt till att skippa badrummet den gången. Den firman jag anlitar har en fast person som städar hos mig så jag vet vem hon är och hon har koll.Ni som har haft städhjälp: hur mycket behöver man plocka undan saker innan de kommer och städar? Får det vara prylar på golvet, typ tidningstravar och liknande? Jag tänkte att de kan städa runt omkring det då. Eller kan man göra upp om att de bara städar vissa rum och hoppar över de andra?
Ni som har haft städhjälp: hur mycket behöver man plocka undan saker innan de kommer och städar? Får det vara prylar på golvet, typ tidningstravar och liknande? Jag tänkte att de kan städa runt omkring det då. Eller kan man göra upp om att de bara städar vissa rum och hoppar över de andra?
Varför är det fult att städa andras hem? Det är väl utnyttjandet i sig som är fel?
Det är ingen skillnad på städa hemma hos någon, på ett sjukhus, allmänna toaletter eller i ett slott.
Tvärtom skulle jag vilja säga att det är väldigt unikt att vara en duktig hemstädare. Det är absolut inte alla som klarar av det på ett bra sätt, kundkontakten, att vara och ta hand om någons trygghetsställe. Det finns stora hål att fylla där, för rätt personer.
Det är många gånger lättare att hitta en bra advokat än en vettig och duktig städare.
Har det någon betydelse?För din skull eller för städarens skull?
Ja, det är klart att du tycker att det är otäckt från din egen bekväma medelklassposition, hoppas du har fin utsikt neråt. Städtjänster som det så käckt heter påminner i allra högsta grad om pigor som städar åt rika människor, ungefär som min egen farmor gjorde. Det är ett samhälle jag inte vill ha tillbaka, alltså städar jag min skit själv. Jag tycker inte att dessa tjänster ska vara subventionerade av skattemedel heller utan välavlönade människor som @sjoberga får vackert betala vad det kostar utan att mina skattepengar ska gå åt till det. Jag vet mycket väl att borgerliga människor drömmer om tjänstesektorn som frälsningen men jag hoppas verkligen inte på den mardrömmen. Men det orkar jag inte argumentera om i denna tråd som handlar om man vill köpa städtjänster eller ej. Bara frågeställningen är ju intressant, ingen gör ju en tråd om kommer du betala för att byta däck typ, vilket ändå visar på att frågan faktiskt inte är så enkel.Suck. Härligt med vänster som dissar en stor del av vår framtida ekonomi och företagande. Tjänstesektorn är viktig för många arbetstillfällen och för vår ekonomi och för samhället i stort. Otäckt att dissa det.
Ja, det är klart att du tycker att det är otäckt från din egen bekväma medelklassposition, hoppas du har fin utsikt neråt. Städtjänster som det så käckt heter påminner i allra högsta grad om pigor som städar åt rika människor, ungefär som min egen farmor gjorde. Det är ett samhälle jag inte vill ha tillbaka, alltså städar jag min skit själv. Jag tycker inte att dessa tjänster ska vara subventionerade av skattemedel heller utan välavlönade människor som @sjoberga får vackert betala vad det kostar utan att mina skattepengar ska gå åt till det. Jag vet mycket väl att borgerliga människor drömmer om tjänstesektorn som frälsningen men jag hoppas verkligen inte på den mardrömmen. Men det orkar jag inte argumentera om i denna tråd som handlar om man vill köpa städtjänster eller ej. Bara frågeställningen är ju intressant, ingen gör ju en tråd om kommer du betala för att byta däck typ, vilket ändå visar på att frågan faktiskt inte är så enkel.
Så pigjobb är värre än drängjobb?Ja, det är klart att du tycker att det är otäckt från din egen bekväma medelklassposition, hoppas du har fin utsikt neråt. Städtjänster som det så käckt heter påminner i allra högsta grad om pigor som städar åt rika människor, ungefär som min egen farmor gjorde.
Enkelt det är en manlig syssla som vi inte blivit itutade sen vi var små barn att den är förminskande.Bara frågeställningen är ju intressant, ingen gör ju en tråd om kommer du betala för att byta däck typ, vilket ändå visar på att frågan faktiskt inte är så enkel.
Ja!Hade jag haft tillräckligt med pengar hade jag haft heltidspersonal hemma faktiskt. Någon som städade, lagade mat, gick och hämtade saker, tog in hästar, krattade i trädgården, etc. En vacker dag när jag är tillräckligt rik.
Städhjälp har jag haft i perioder av livet när det inte riktigt gått ihop och vi bråkat hemma om hur det praktiskt ska skötas. Bättre då att betala någon och ha husfriden.
Har det någon betydelse?
Ja, det är klart att du tycker att det är otäckt från din egen bekväma medelklassposition, hoppas du har fin utsikt neråt. Städtjänster som det så käckt heter påminner i allra högsta grad om pigor som städar åt rika människor, ungefär som min egen farmor gjorde. Det är ett samhälle jag inte vill ha tillbaka, alltså städar jag min skit själv. Jag tycker inte att dessa tjänster ska vara subventionerade av skattemedel heller utan välavlönade människor som @sjoberga får vackert betala vad det kostar utan att mina skattepengar ska gå åt till det. Jag vet mycket väl att borgerliga människor drömmer om tjänstesektorn som frälsningen men jag hoppas verkligen inte på den mardrömmen. Men det orkar jag inte argumentera om i denna tråd som handlar om man vill köpa städtjänster eller ej. Bara frågeställningen är ju intressant, ingen gör ju en tråd om kommer du betala för att byta däck typ, vilket ändå visar på att frågan faktiskt inte är så enkel.