Stackars min kisse.....

R

rocki

Vet snart inte vad jag ska göra, har tre katter, 2 honor och en kastrerad hane....

Enda sen den ena honan var liten (snart 1 år) har en grannes katt varit här och bråkat med henne, skadat henne så att hon fått pencillin 2 ggr.tills i går då vetrinären fich komma ut igen och ge henne en pencillinspruta för hon var sönderbiten på ryggen av denna grannes honkatt..... Hjälp vad ska jag göra?????:cry:

Har pratat med dem och frågat om de inte kan ha katten instängd på nätterna (ca 500 meter hit) men karen i huset säger att jag kan skjuta katten om den är till besvär ingen skulle bli gladare än jag, sa han:confused: :cry: säger man så?

Vad ska jag göra? mina katter går inte utanför gården....har haft dem instängda över nätterna hela vintern, men nu vill de ju vara ute......:crazy:

Hjälp!!! behöver råd:confused:

Sv: Stackars min kisse.....

Har man utekatt är d sånt man får leva med. Är du mer rädd om din katt har du den inne när det finns "rovdjur" som kan skada henne. Problemet är ju faktiskt inte grannens utan ditt!

:o Det där tycker jag är lite fel, ägarn till den här konstiga honkatten skjuter alla som är på deras mark om han kommer åt...det tycker jag är hemskt, så länge de inte gör någon skada....
Jag tycker att mina katter ska kunna känna sig trycka på sin egna tomt....bor vi på landet ska de kunna va utanför huset utan att de bli attackerade utav en aggresiv katt...så det så...:cool:

Det är lika dant när andras katter pissade i min barnvagn när flickan var liten, på utedynorna, gick uppe på borden när man grilla.....jagade kaninen som satt i sin bur, nä vet du va, skiter man i sina katter ska man inga ha...

Men du kanske inte tycker att vi kattägare har det minsta ansvar......mot andra människor och djur..:(

bor vi på landet ska de kunna va utanför huset utan att de bli attackerade utav en aggresiv katt...så det så...:cool:
Men nu kan dom ju inte d och det är DITT ansvar som djurägare att skydda dina djur!
Det är lika dant när andras katter pissade i min barnvagn när flickan var liten, på utedynorna, gick uppe på borden när man grilla.....jagade kaninen som satt i sin bur, nä vet du va, skiter man i sina katter ska man inga ha...
Självklart är det inte bra men detta handlade om DIN katt som far illa av att den är ute när inte du kan skydda den.
Men du kanske inte tycker att vi kattägare har det minsta ansvar......mot andra människor och djur..:(
Självklart tycker jag det. Men jag tycker oxå att vi kattägare har ett ansvar att skydda VÅRA katter mot att fara illa. Om någon annan kattägare missköter sitt ansvar å låter sina katter kissa i din barnvagn så gör ju d ingen skillnad för din oskyddade katt som får stryk.

DITT ansvar är att sköta DINA katter. Sköter sen inte grannen sina katter får du väl prata med denne om d men d är dubbelmoral att säga att h*n inte får ha sina katter ute för att dom flyger på din katt som oxå är ute. Ha din katt inne, det är d du kan göra för att skydda den.

Menar du att jag inte sköter mina katter? föresten bryr jag mig inte om vad du tycker, jag ska sätta ut en kattfälla...ha ha sen skicka jag katten till dej :D

rocki skrev:
Menar du att jag inte sköter mina katter? föresten bryr jag mig inte om vad du tycker, jag ska sätta ut en kattfälla...ha ha sen skicka jag katten till dej :D
Jag menar att om din katt kommer hem halvt uppäten gång på gång och du fortsätter att släppa ut den så sköter du den iaf inte på ett ultimat sätt.
Visst, skicka katten till mig. Jag bor nämligen i sveriges näst största stad och har mina katter inne när jag inte har koll på vad dom gör.

Jag menar att om din katt kommer hem halvt uppäten gång på gång

Den är hemma och jag på tomten, när den andre katten anfaller:(

Jag tyckerdet är djurplågeri att ha katter inne, dem ska va ute, men skulle jag ha en katt som var agressiv som denne, så skulle jag nog göra den en tjänst genom att avliva den, skulle nog du med tycka om du fick se hur den bar sig åt, inte normal...

nog diskuterat, vi tycker olika, jag respektera det, men inget säger att du har mer rätt än mig eller tvärt om.....

:angel: Jag gör nog som grannen vill tro jag....:cool:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Övr. Katt En vildkatt har lagt tre ungar i trädgården hos en kollega. Han och hans fru har matat ungarna under 2 månader, och har nu lyckats fånga...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 957
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 774
Senast: AnneB
·
Katthälsa För att göra en lång historia kort blev jag jourhem åt en honkatt akut. Den hade levt ett hårt liv. Jag frågade flera gånger om det...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 075
Senast: Emine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar