Stå i trailern på lång dressyrtävling

ekedal

Trådstartare
Hej i morgon skall jag tävla 2 klasser med 40 startande i varje klass på Mälarhöjden. Jag har ångest för att det skalll bli för varmt i trailern. Har en vit oisolerad trailer. Kan man göra en liten inhägnad någonstans på gräs i skuggan utanför tävlingsområdet? Har arrangörerna synpunker på det??? Hur gör ni andra vid långa varma dagar???

Sv: Stå i trailern på lång dressyrtävling

Försöker ha så många luckor som möjligt öppna. När vi åkte trailer till tävlingar så hade vi framdörren öppen och övre luckan bak nerfälld när hästen stod i trailern mellan klasser. Om man har hela dörrar istället för bakbommar så kan man ha lämmen nere.

Nu när vi har lastbil så har vi en dörr baktill öppen och lämmen nerfälld.

Med tanke på hur vädret är idag tror jag inte du behöver oroa dej:cool:

Men absolut ingen egen hage, :eek: tänk om alla satte upp det på en tävlingsplats:rofl: alla är i så fall lika varma,ju.

Försök parkera i skuggan om det nu är nån sol och ha öppet så det kan lufta igenom,luckan och dörren fram.

du lär inte få ha egen uppsatt hage på tävlingsplats. Hästen skall vara säkrad vid alla tidpunkter, från att kunna komma lös osv. Handlar om säkerhetsregler.

Ja skulle jag sätta upp något så blir det ju en bra bit utanför tävlingsområdet. Men som du säger vädret verkar bli ok. Jag har kollat på Google Earth och det ser ut som det kan bli skugga på em på en del av parkeringen, men det ser väldigt öppet ut annars. Jag är väl där typ först i morgon bitti och hoppas kunna ta en plats närmast träden. Hästen är så insektskänslig så att gå promenader inne i skogen med henne är inget bra alternativ. Jag håller tummarna för att det skall vara ok temperatur i trailern.

Jo jag vet ju att hästen skall vara träsad och fastsatt på en tävlingsplats, men om jag försvinner utanför tävlingsområdet, har då arrangören med det att göra? Nu verkar ju vädret bli ok så hon kan säkert stå i trailern men det vore ändå kul att veta.

Jo jag vet ju att hästen skall vara träsad och fastsatt på en tävlingsplats, men om jag försvinner utanför tävlingsområdet, har då arrangören med det att göra? Nu verkar ju vädret bli ok så hon kan säkert stå i trailern men det vore ändå kul att veta.

Hände det ngt tror jag ändå du skulle åka dit på det, eftersom du är "kopplad" till själva tävlingen så att säga.

Vad skulle du göra av hästen sa du? Varför tror du det skulle finnas en lämplig "hage" bara sådär utanför tävlingsplatsen :rofl:

Någon äger ju säkert den marken och kanske inte skulle uppskatta att där plötsligt stod en häst och betade. :cool:

jag tycker det brukar vara rätt svalt i transporten även om det är varmt ute. dessutom kan du ju ta ut hästen i omgångar om det skulle bli alltför lång vänte tid

Ja, det är ju säkert jätte allvarligt att en häst äter gräs på en allmänning, troligen ägd av Stockholms stad :)

du lär inte få ha egen uppsatt hage på tävlingsplats. Hästen skall vara säkrad vid alla tidpunkter, från att kunna komma lös osv. Handlar om säkerhetsregler.
Ha. det har jag fått:bow: för att hästen skulle kunna kissa- innan den lärde sig kommandot:banana:
Även lånat befintlig hage.

Lär vara en vesäntlig skillnad på att låna ngns befintliga hage, och att rigga upp sin egen. Lånar du en befintlig hage har ju ngn gett sitt godkännande.

Hur lärde du din häst kommandot? Mitt sto visar genom att stanna i skritten att hon vill kissa ( när jag sitter på) , men tyvärr är det inte alltid hon kissar ändå och det går jädrar mig inte att rida en sprängkissenödig häst. En gång för lite sedan var hon så kissenödig att hon kissade i trailern efter ridlektionen( vägrade då i rudhuset trots att jag tom satt av) och i går kissade hon i ridhuset under lektion, utan för ridhuset efter lektion, och sedan i hagen när vi kommit hem. Allt gräs gör sitt till.

När jag är i väg och tävlar så brukar jag hyra en gästbox om det finns, så att min häst slipper att stå i transporten hela dagen. Självklart så beror detta även på om man har en snäll häst som tycker att det är okej att stå i transporten så pass länge, detta är helt okej för min häst. Annars rekommenderar jag sig att ha fönstren och översta luckan bak öppna. Glöm självklart att inte kolla till hästen ofta.

Vad du än gör bara, så låt inte hela bakluckan vara nerfälld. Blir alltid chockad över att se hur vanligt det är att folk lämnar sin häst med bara bakbommen för, då blir jag GALEN. Skulle gärna vilja att det hände något hemskt så att dom lär sig, men man vill ju inte önska hästen det...

Hur lärde du din häst kommandot? Mitt sto visar genom att stanna i skritten att hon vill kissa ( när jag sitter på) , men tyvärr är det inte alltid hon kissar ändå och det går jädrar mig inte att rida en sprängkissenödig häst. En gång för lite sedan var hon så kissenödig att hon kissade i trailern efter ridlektionen( vägrade då i rudhuset trots att jag tom satt av) och i går kissade hon i ridhuset under lektion, utan för ridhuset efter lektion, och sedan i hagen när vi kommit hem. Allt gräs gör sitt till.
Iom att min val. vägrar att kissa i släpet så går jag med den till en plats- högt gräs helst.
'*Det var därför som jag började med detta. förstog inte varför hästen stampade i släpet efter en hel dags tävling på väg hem. Brukar inte röra sig alls.*
Vet ju om att de är kissnödiga en stund efter ridning.
började med att vissla en liten tridelutt på 4 toner- samtidigt.
Sen skulle den inte FÅ kissa med mig på!

De lär sig det o kissar
*när jag hämtar dem i hagen
*alltid när transportskydden satts på

Stoet kissar i släpet-om det är kris- men i enorma mängder- rinner ut på vägbanan.:eek:
jag har lärt mig när de brukar vilja kissa o har sen lagt till ordet -Kissa!

Tyvärr brukar de då kissa samtidigt- kissar i hink:angel:

numer kissar de alltid om jag säger till- annars är de inte i behov av det.
Mkt bekvämt o ganska udda:o:cool:

De fick en morot i början, men sen lärde sig val. att klämma ut en droppe- bara för att få moroten:rofl:

Senast ändrad:

Har du varit i Kina?

Där använder man inte blöjor utan lär barnen att kissa och bajsa direkt efter födseln på just en visselton.

Har du varit i Kina?

Där använder man inte blöjor utan lär barnen att kissa och bajsa direkt efter födseln på just en visselton.

Nja det är väl inte bara där, och kanske inte så negativt som det låter, läs här:

http://www.mama.nu/mama-smart/mamacoaching/artiklar/2007/bebisrumpan-sa-pottranas-d/index.xml

Och nu lämnar vi blöjorna:rofl:

Många hästar vill inte kissa så det stänker på benen:o som i transport tex. tycker jag. Det kan man förstå:idea:

Nej har inte hört om just visslet- eget påfund:angel:

Däremot har man ju hört sen barnsben att gamla farbröder fått hästarna att bli rumsrena:bow:

min val. är en riktig skitgris i boxen. Men om han får ha boxdörren öppen går han faktiskt ut o gör ALLA sina behov:bow:
Stoet däremot vill ogärna trampa i sin avföring:eek::rofl:

Jag var inte negativ, jag tycker det är smart.:)

axel.

Min hund gör både det stora och det lilla på kommando.

Men inte hästarna, däremot har jag fått alla att bajja på ett ställe i boxen utom valacken.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 021
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 550
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 469
Senast: Cämz
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 408
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka