Spruta till hund!

Fraggel_Tess

Trådstartare
Ska ringa och beställa tid för vaccinering. Vad heter den sprutan som hunden får årligen eller säger man bara vaccinering?

Ja vaccinering! :D Från och med årsskiftet så har tillverkarna gått ut med information om att hunden bara behöver vaccineras vartannat år!

Men vill man ha skydd mot kennelhosta så håller det eg. bara ca ett halvår, så det bör man ju vaccinera mot minst årligen. Förr så vaccinerade man mot Valpsjuka och HCC vartannat år, Parvo och Kennelhosta varje. Det som har ändrats är alltså att man bara behöver vaccinera mot Parvo vartannat år!!

I samband med att de har gått ut med denna informationen har de släppt ett rent kennelhostavaccin - Nobivac Pi (parainfluensa)

Tolvis

Jag vaccinerar inte mot kennelhosta. Jag vaccinerar inte mig själv heller mot influensa.

Och jag vaccinerar bara vart tredje år - mot parvo och valpsjuka, inte kennelhosta som jag tycker är helt onödigt att vaccinera mot. Man ska inte hålla på och vaccinera ihjäl hundarna tycker jag :p

Det är ju svårt att veta om det är dumt eller inte att inte vaccinera mot kennelhosta, men... Jag vet många som sprungit till vet. för att vaccinera mot kennelhosta när det "börjar att gå" och då kommer de bara hem med det istället :( Vaccinet tar ju inte alla typer och "jag" har bara haft det en gång på 6 år.

Liknande trådar

Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 481
Senast: monster1
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 448
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 903
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka