Vill nog mest skriva av mig lite. Känner mig lite uppgiven och ledsen.
För ca 6 veckor sedan ramlade jag i skogen. På något sätt lyckades jag göra något så jag fick ont i armbågen trots att fallet var väldigt milt. Jag hade mycket ont direkt efter och det strålade ner i hela underarmen. Den akuta smärtan försvann snabbt och armbågen såg ut som vanligt, men närmsta dygnen kunde jag inte sträcka ut eller böja armen ordentligt.
Jag ringde VC dagen efter, men inte med särskilt stora förhoppningar om att få hjälp då det är ovanligt att man får komma in. "Avvakta och se om det blir bättre". Jag frågar hur länge jag ska avvakta, men de säger att blir det bättre så är det ingen fara. Det blev successivt bättre, men efter 2-3 veckor avstannade förbättringen och smärtan fanns ganska konstant vid t.ex. vridrörelser. Nattetid var smärtan tydligast. Smärtan har dock hela tiden varit svag och jag har kunnat använda armen som vanligt för det mesta.
Efter 4-5 veckor ringde jag VC igen. Sent, jag vet, men för 1,5 år sedan har jag haft nästan exakt samma historia med mitt knä och trots att jag då ringde till VC tre gånger strax efter traumat så fick jag inte komma in "eftersom det ändå blev bättre". VC i stan är generellt kända för att inte ta in människor såvida man inte överdriver sina besvär markant, men jag tycker det känns fel.
Hur som helst, när jag ringde upp VC nu igen så får jag veta att jag måste ta kontakt med en sjukgymnast först. Jag gör det och sjukgymnasten tycker det är konstigt att jag blivit dirigerad dit eftersom det varit ett trauma med i bilden. Sjukgymnasten misstänker att det kan vara så att jag fått en spricka i armbågen som nu läkt fel
Sjukgymnasten gav mig några övningar över telefon, som jag skulle göra under en veckas tid. Trots att övningarna bara var rörelseövningar utan någon som helst belastning så ökade smärtan markant efter ett par dagars utförande och jag blev avrådd att sluta med dem. Nu ska jag få komma till sjukgymnasten för bedömning, som förmodligen kommer skicka remiss tillbaka till läkare för röntgen.
Men... det jag egentligen undrar är... Om en spricka läkt fel, finns det någon förhoppning om att det kan bli bättre ändå? Och är det i så fall brådskande? Nu är det ju juletider och ev. röntgen lär ju dröja minst en månad till. Eller får jag nu leva med misstaget att jag var så puckad som inte tjatade på VC från början?
Känns så tråkigt att ha "förstört" sin kropp i så ung ålder och av ett sånt fjuttigt fall