Spray mail

Rosett

Trådstartare
Försökte kolla om jag kan skaffa spray mail men alla adresser verkar vara upptagna? Provade flera ord och även nonsens som "583929202029455tubfhiksjfbsjböasjcbuefiufhuerhubvöajblly" men t.o.m det var upptaget. :eek: :confused:
Är spray verkligen så populärt att det inte finns lediga adresser kvar?

Om det är som du säger, är det snarare så att de inte längre tar emot nyreggningar - oavsett vad deras websida säger.

Jag har spraymail sen urminnestider men trodde jag var den sista användaren eftersom jag aldrig mailar till någon annan som har spray. :D

Tänkte precis samma sak... Finns Spray kvar....
Jag skaffade en spray-mailadress i maj i år , det funkar perfekt.

Microsoft har via sina dagligen återkommande krav om säkerhetskod för mitt Hotmailkonto stängt mig ute från det. Man ska ange en alternativ mailadress för att få koden, det har jag gjort minst 5+0 gånger, men någon kod kommer aldrig. Har försökt få hjälp via Microsoft men det r som att tala till en stenmur. Jag har gett upp nu.

Jag skaffade en spray-mailadress i maj i år , det funkar perfekt.

Microsoft har via sina dagligen återkommande krav om säkerhetskod för mitt Hotmailkonto stängt mig ute från det. Man ska ange en alternativ mailadress för att få koden, det har jag gjort minst 5+0 gånger, men någon kod kommer aldrig. Har försökt få hjälp via Microsoft men det r som att tala till en stenmur. Jag har gett upp nu.

Så där är det mitt Hotmailkonto också :banghead: Jag har ett gmail-konto också för att försöka komma ur neandertalgrottan med Hotmail, men det är svårt att släppa min hotmail eftersom jag har haft den i 10 år. Hur adressändrar man e-post liks0m?

Detta är en smula OT, men....
varför vill man ha spray-, hotmail- eller live-konton?

Har inte de flesta ett internetabonnemang hemma som erbjuder fria mailadresser? Oftast enklare att ha att göra med eftersom de har support, och supporten talar svenska och är lätt att nå.

Känner mig lite enfaldig som inte fattar detta. Jag har en adress via mitt abonnemang och den funkar ju utmärkt som webmail när jag inte är på hemmaplan (har inte mail i stenåldersmobilen)

Är inte oftast adresserna via abbonemang väldig personliga med namn+efternamn och ibland lokalt namn på leverantören efter också? Jag vill vara mer anonym än så och med enklare adress än vad jag haft med abbonemangsmail. Dock har jag en för och efternamnsmail för riktigt viktiga saker. Eller ja mest för att min hotmail krånglade. Den fungerar dock nu.

Är inte oftast adresserna via abbonemang väldig personliga med namn+efternamn och ibland lokalt namn på leverantören efter också? Jag vill vara mer anonym än så och med enklare adress än vad jag haft med abbonemangsmail. Dock har jag en för och efternamnsmail för riktigt viktiga saker. Eller ja mest för att min hotmail krånglade. Den fungerar dock nu.
Näe :D Inget av det där stämmer.
Du kan välja precis vad du vill bara det är ledigt.

Jag har haft gårdsnamn och skulle lika gärna kunna ha snuttepluttan@telia.com om det skulle vara ledigt. Det där med orten förekom väl bara för oändligt länge sedan hos tex just telia?

Just nu har jag efternamnet@operatör. Det är väl föga krångligt?

Aha. Jag har bara fått extremt långa typ namn.efternamn.@kommunicera.stad.se. Inte brytt mig de senaste gångerna att välja det och det kanske sitter kvar hos många. Kanske de vill ha ett upptaget namn, tycker adressen blir trist eller vill inte behöva riskera att byta om de flytter.

Näe :D Inget av det där stämmer.
Du kan välja precis vad du vill bara det är ledigt.

Jag har haft gårdsnamn och skulle lika gärna kunna ha snuttepluttan@telia.com om det skulle vara ledigt. Det där med orten förekom väl bara för oändligt länge sedan hos tex just telia?

Just nu har jag efternamnet@operatör. Det är väl föga krångligt?
Men det är ju just att du har operatörens namn i adressen problem kan uppstå? Om du inte vill byta adress men operatör alltså. Jag har hotmail och haft ända sen jag skaffade mejladress.

Detta är en smula OT, men....
varför vill man ha spray-, hotmail- eller live-konton?

Har inte de flesta ett internetabonnemang hemma som erbjuder fria mailadresser? Oftast enklare att ha att göra med eftersom de har support, och supporten talar svenska och är lätt att nå.

Känner mig lite enfaldig som inte fattar detta. Jag har en adress via mitt abonnemang och den funkar ju utmärkt som webmail när jag inte är på hemmaplan (har inte mail i stenåldersmobilen)
För att den dagen du byter operatör så försvinner mailen omedelbart. Med ett hotmail/gmail/annat konto så kan du byta leverantör hur ofta du vill, men ändå ha samma mail kvar.

Det är ett jättejobb att byta mail, alla vänner ska ha den nya, alla butiker ect man har inloggning på måste bytas. Missar du någonstans och du dessutom glömmer lösenordet - ja, då är det oftast kört...
Får man nyhetsbrev och liknande så måste de adresserna ändra ect ect ect ect

Har haft 3 mailadresser senaste 10 åren - har 2 nu (en vanlig och en "skräppost"). Under dessa åren har jag nog bytat leverantör 10 gånger... (flyttat en hel del gånger).

För att den dagen du byter operatör så försvinner mailen omedelbart. Med ett hotmail/gmail/annat konto så kan du byta leverantör hur ofta du vill, men ändå ha samma mail kvar.

Det är ett jättejobb att byta mail, alla vänner ska ha den nya, alla butiker ect man har inloggning på måste bytas. Missar du någonstans och du dessutom glömmer lösenordet - ja, då är det oftast kört...
Får man nyhetsbrev och liknande så måste de adresserna ändra ect ect ect ect

Har haft 3 mailadresser senaste 10 åren - har 2 nu (en vanlig och en "skräppost"). Under dessa åren har jag nog bytat leverantör 10 gånger... (flyttat en hel del gånger).

OK - den aspekten fanns inte i min tankevärld. Men så är det ju förstås.
Jag har flyttat några gånger de senaste åren men tagit min operatör med mig.

Fast jag får se hur det bli i höst när min fiber kopplas in och vi i bygden tvingas byta till ...ComHem...

OK - den aspekten fanns inte i min tankevärld. Men så är det ju förstås.
Jag har flyttat några gånger de senaste åren men tagit min operatör med mig.

Fast jag får se hur det bli i höst när min fiber kopplas in och vi i bygden tvingas byta till ...ComHem...

Tvingas ni byta till ComHem? Jag visste inte ens att de tillhandahåller telefontjänster :o Jag trodde att de bara hade tv och internetuppkoppling.
Tänk så olika det är med de här fiberföreningarna. Vi fick välja fritt mellan de leverantörer som kunde leverera till fiber här. Vi kunde fått ett riktigt superpris om föreningen hade valt att teckna ett föreningsabonnemang hos Telia men någon i styrelsen gillade tydligen inte Telia så vi blev inte ens tillfrågade :meh: Något som jag tycker är störande eftersom det ändå handlar om ungefär 200 kr i månaden som vi får betala helt i onödan nu. 95% av alla i vår förening valde Telia ändå eftersom Telia är de enda mobilabonnemang som fungerar här och många vill ju ha samma leverantör på mobil, hemtelefon, internet och tv och då kan man ju tycka att föreningens medlemmar borde fått rösta om saken iallafall. Inte att någon självutnämnd liten påve skulle sitta och bestämma över våra huvuden. 200 kr/månad blir ju en del pengar om man ser i ett längre perspektiv. Jag fick veta det av en slump när jag ringde för att ändra vårt ADSL till fiber och personen på kundtjänst undrade vilket abonnemangsnummer föreningen hade. För först så sa han att det skulle kosta 295 kr/månad (om jag inte minns fel, ca 300 kr var det iallafall) för det tv paketet vi hade valt, bredband, IP-telefoni och mitt mobilabonnemang men helt plötsligt blev det 529 kr istället bara för att föreningen hade valt att alla skulle få välja fritt istället. Det var ju lite surt eftersom de gick ut med att månadskostnaden skulle bli så mycket lägre med fiber också blev det istället dubbelt så dyrt mot när vi hade ADSL. Så det kan vara så att din förening har nappat på ett sådant erbjudande för att det ska bli billigare månadskostnad för er.

Senast ändrad:
Ja @TinyWiny, vi har tecknat gemensamt för att få ner priset. Vi erbjuds ett paket med TV, bredband och telefoni för 350 kr per månad.

Jag har noll intresse för TVn men tar erbjudandet i sin helhet av solidaritet,och får stå ut med att byta leverantör. Driftsäkerheten blir ju ändå lika iom att föreningen driver nätet och det ärfiber.

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 137
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 543
Senast: ildiko
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 673

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka