Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min hund har spondylos i nacken och i någonstans bakkärran (såg inte de röntgenplåtarna). Hon går med sele och koppel, för hon kan inte hålla sig från att kutaHemma hoppar hon runt som en veritabel virvelvind dock! De gånger hon verkligen trillar (tassar som knallat runt i 13 år är inte så jäkla stabila) får hon prednisolon, då nerverna hamnar i kläm... Och får svårt att gå. Veterinären beskrev det som ischias för hund.
Det är en busig jävel till whippet som inte kan hålla sitt godisbegär i styr!Jag är ingen hålla-i-stillhet-nazist men att släppa henne på öppna fält är inget alternativ längre. Explosioner på tomten är var hon är kapabel till.
Min hund "insjuknade" i februari, kunde plötsligt inte gå på hala/mjuka ytor, låg och pep och måtte kasst. Fick prednisolon och besvären försvann på 2 dagar! Fortsatte med kortisonet i 2 månader tills alla muskler var tillbaka. Nu var det dags igen för en till "kur", hon började vingla med bakbenen samtidigt som hon fick kennelhosta "light". Veterinären skrev ut en stooooor burk piller och sa till mig att ge henne när jag såg symptomen igen, behöver ingen veterinär för att se det =) Och ja, nu är det full kareta på hundfan igenIdag hoppade hon över armstödet på soffan
![]()
Jag låter Faffy röra på sig inom rimliga gränser. Full fart på flygfältet och jaga harar får hon inte längre men bära pinnar och hoppar och skutta såklart! Mår hunden dåligt av att bli portad från allt vad den älskar kan man lika gärna avliva... Livskvalié vinner alltid över mina egoistiska hundlivslängdstankar! (så inbillar jag mig)
Provat gångband med vattenmotstånd? Aktiverar inte ryggen men tillåter total muskelutmattning... Ett tag i alla fall![]()
Tycker absolut att du ska ge en till kur till din hund, lättade att få resultat när symptomen tas i förtid! Nu vet inte jag vad rimadyl är för något men fungerar det så... Annars finns det preparat som jag fick, människomedicin som är näst-intill-gratis (100 tab för 60 kr)
Vad har du för hund? Ålder?
//Carro
Aj då, vad ung hunden var! Vet veterinären varför hon har fått det?
Smärta kan spela ut på olika sätt. Jag, som människa, blir fruktansvärt irriterad när jag har ont! Om någon ens skulle lägga ner gaffeln på fel sätt så kan de räkna med en utskällningMedans min ena hund tjuter som en stucken gris och den andra somnar... Hästen, däremot, blir arg som ett bi!
Jag håller tummarna för er! Hunden har åldern på sin sida! Förra veckan trodde jag Faffy var döende men det visade sig att hon just fått ett återfall... Det hjälpte inte direkt att jag fick vänta en hel dag, ångesten låg på topp när jag klev in hos veterinären!
Rimadyl... Behöver man smärtlindrande vid spondylos? Sväller man av vart nerven är i kläm försvinner smärtan samtidigt, eller?
Berätta hur det gick!
//Carro
Guuuuu så söt! Mina hundar ska alltid göra någon grimas när jag fotar... Enda gången de är fina är när jag håller i en köttbulleTomteluva är bara att glömma
Visst är de vinthundar, men busiga sånna och det blir värre med åren!
Min veterinär tar mig på allvar... Fast jag sitter och bölarNu är jag ingen veterinär men jag har lång erfarenhet av hundar och jag tycker det låter som om din hund har fått en smäll på ryggen på fel ställe! Kan du inte åka till den vet. som diagnostiserade första gången?