Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror du några bukefalister ska erkänna här öppet att de inte tvättar händerna? tror inte jag.Måste bara fråga...Finns ni vuxna människor som inte tvättar händerna efter toabesök?
Alltså jag är ofta svart under naglarna men det har inte med mina toalettbesök att göra.Tror du några bukefalister ska erkänna här öppet att de inte tvättar händerna? tror inte jag.
Men ja, det finns vuxna som inte gör det. Förstår egentligen inte varför, så himla jobbigt är det inte, och skönt med rena händer utan svarta nagelkanter, men det finns ju de som inte bryr sig.
Jag syftade nog mer på ingrodd smuts där personen ifråga inte tvättar händerna särdeles ofta alls. Inte nytillkommen smuts elelr färg som inte går bort trots handtvätt osv.Alltså jag är ofta svart under naglarna men det har inte med mina toalettbesök att göra.
Fast den kan bli rätt ingrodd trots att man tvättar händerna, jag vet ju hur jag såg ut när jag jobbade i stallet. Vi var alla anställda överens om att vi bara målade naglarna innan utgång för att dölja att naglarna faktiskt inte gick få helt rena.Jag syftade nog mer på ingrodd smuts där personen ifråga inte tvättar händerna särdeles ofta alls. Inte nytillkommen smuts elelr färg som inte går bort trots handtvätt osv.
Jag tycker man ser skillnad på skitiga händer med skit under naglarna och människor som tvättar händerna med skit under naglarna som inte går bort direkt.Fast den kan bli rätt ingrodd trots att man tvättar händerna, jag vet ju hur jag såg ut när jag jobbade i stallet. Vi var alla anställda överens om att vi bara målade naglarna innan utgång för att dölja att naglarna faktiskt inte gick få helt rena.
Men ja, jag tror jag vet vad du menar.
Äsch, jag tog det inte så allvarligt! Jag vet bara hur mina händer sett ut ibland.Jag tycker man ser skillnad på skitiga händer med skit under naglarna och människor som tvättar händerna med skit under naglarna som inte går bort direkt.
Om det känns bättre kan jag ta tillbaka det om ingrodda naglar eftersom jag inte tycker det är något att egentligen diskutera, jag tror de flesta förstår vad som avses, men det kanske är olämpligt att ta upp eftersom det finns så många om och men vad gäller det och svårt att specificera allt utan att någon ska missförstå.
Det har säkert också en hel del att göra med att vi inte längre stannar hemma för minsta symptom.Beviset på hur det står till med handhygienen i Sverige fick vi väl i samband med pandemins början. Plötsligt sjönk sjuktalen för influensa, vinterkräksjuka, RS-virus mfl. smittor dramatiskt. Det kan knappast skyllas enbart på att folk var mer hemma.
Det mest anmärkningsvärda i sammanhanget är att smittonivåerna i samhället raskt steg igen så snart råden om handtvätt, avstånd mm. trappades ned. Alltså finns det en mängd människor i vårt samhälle som är riktigt ohygieniska och verkar tycka att handtvätt är besvärligt, onödigt och vaddå-det-är-väl-härligt-med-kräksjuka-och-snor. Äckelpäckel!
Det tror jag säkert. Precis som att det finns (många) som spolar i toan utan att fälla ner locket först.Måste bara fråga...Finns ni vuxna människor som inte tvättar händerna efter toabesök?
Alltså jag är ofta svart under naglarna men det har inte med mina toalettbesök att göra.
De finns absolut! Tyvärr. Jag har den senaste veckan även haft "nöjet" att stöta på två personer som hostade i handen, och två som hostade rakt ut i luften. Mysigt!
Ja alltså då skulle jag inte kunna jobba utan stå med händerna under rinnande vatten istället., och skönt med rena händer utan svarta nagelkanter, men det finns ju de som inte bryr sig.
Jag undrar än idag hur man får de rena. Alltid mörk ock skitig och fattar inte hur folk gör för att det ska vara rent.Fast den kan bli rätt ingrodd trots att man tvättar händerna, jag vet ju hur jag såg ut när jag jobbade i stallet. Vi var alla anställda överens om att vi bara målade naglarna innan utgång för att dölja att naglarna faktiskt inte gick få helt rena.
Men ja, jag tror jag vet vad du menar.