Sv: Spinoff på bebisverkstad, förlossningssätt & bedövningar mm
Fast så tycker jag att det låter lite från båda håll. Som sagt, jag tycker att man kan diskutera, men inte i syfte att "tala om vad som är bäst" eller klanka ner på andras val.
Själv tänker jag föda vaginalt när det blir min tur, om jag har fysiken för det dvs. Själv kom jag ut med kejsarsnitt efter att min bror föddes vaginalt och livmodern drog ihop sig (är tvilling).
//Julia
Jag tycker å andra sidan att det känns som om alla som föredrar snitt är så övertygade och så säkra och är inte ett dugg mottagliga för att ens höra om vaginala förlossningars fördelar.
Och så känns det som att väldigt många som väljer snitt har taggarna utåt redan innn det blivit någon diskussion. Det är lite som att de tar åt sig och förväntar sig att få mothugg direkt.
Det går inte att säga något åt en som vill ha snitt, för då är man GENAST snittmotståndare. Det känns tråkigt det också.
Fast så tycker jag att det låter lite från båda håll. Som sagt, jag tycker att man kan diskutera, men inte i syfte att "tala om vad som är bäst" eller klanka ner på andras val.
Själv tänker jag föda vaginalt när det blir min tur, om jag har fysiken för det dvs. Själv kom jag ut med kejsarsnitt efter att min bror föddes vaginalt och livmodern drog ihop sig (är tvilling).
//Julia