C
chrysler
Sv: Spinoff på bebisverkstad, förlossningssätt & bedövningar mm
Mkt bra inlägg!
Mkt bra inlägg!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu tycker ju inte jag att 60-talet är så långt bort. Jag menade närmast för kanske 10000 år sen. Det var lite så mina tankar gickIntressant teori! Du menar alltså att det har skett nån sorts "racerevolution" sen 60-talet och dessutom bara i de s k utvecklade länderna i väst?
.Det ÄR fortf naturligt för människor att fortplanta sig. Det är jättebra att det numera (åtminstone i vår del av världen) finns alternativ för dom som av olika anledningar verkligen behöver, men det är skrämmande att så många unga verkar tycka att det är onaturligt att föda så som det är tänkt
Så alla som föredrar vaginala förlossningar är automatiskt bättre föräldrar?alla alkoholister, knarkare, incestförövare, misshandlare osv?.Jag tror bara du du uttryckte dig klumpigt i din mening om vilka som inte är redo att bli föräldrar, för om du verkligen tycker alla som vill ha snitt inte passar som föräldrar skulle väl inte sjukvården snitta folk?
Då skulle väl personalen koppla in soc vid dessa fall & göra utredningar?
Skulle inte alla bm uttryckligen säga att såna föräldrar är olämpliga?
Jag vill inte skryta men när min son ska på kontroller säger alltid bm att jag måste vara en bra mamma för hon har aldrig sett ett mer tryggt & glatt barn.
Läkaren som undersöker vid vissa kontroller sa samma sak.Konstigt att de inte känner till teorin att en mamma som snittats inte kan vara så bra för att denna inte var redo att bli förälder
Tycker det står att de som inte vågar ta tag i sin rädsla kanske inte är mogna att vara föräldrar. Barnen kanske tvingas ta del av mammans orationella rädslor.
Ja, men det är bara att gratulera att du orkade kämpa dig igenom! Dock är det inte alla som klarar av det. Alla tål inte lika mycket motgång och smärta, man har olika saker i bagaget som spelar in.
Däremot kan det ju vara skönt att bli peppad av någon som tagit sig till "andra sidan" och få veta att det kan bli bra fast det är jävligt i början.
Att man inte gillar smärta är oxå en självbevarelsedrift, man ska inte gilla smärta, smärta är farligt.Att olika bm ofta försöker få kvinnor att tänka sig en "positiv smärta", när man har ett flera tusenårigt arv att smärta är faligt, är obegripligt för mej.
Det är bara så jobbigt ibland med dessa följdfrågor, men det är som Cirkus sa: något man får med på köpet ..