Sv: Spinoff på bebisverkstad, förlossningssätt & bedövningar mm
Jag är ingen snitt motståndare, jag tycker
snitt är världens bästa uppfinning om barnet eller mammans
liv är i fara.
Snitt ska inte göras för att mamman vill det.
Eftersom jag betalar skatt, så betalar jag också för snitt, och jag tycker i alla fall att jag har rätt att veta varför jag betalar de pengarna när det inte gäller liv eller död.
Är man rädd för något så visst f*n hittar man bara de hemska historierna och får all negativ fakta, man tar lixom till sig det mer än det positiva och glada. Oavsett om det gäller föda barn, flyga, spindlar.
Jag vill inte och jag är rädd tycker inte jag är en anledning, rädd föds man inte med utan rädsla är något vi utvecklar.
Jag själv kan inte förstå hur man kan välja ett planerat snitt som är ett stort ingrepp på mamman och dessutom onaturligt för barnet.
Jag tycker bebisar ska komma ut när de är klara, och värkar osv hjälper barnet att rensa lungorna och få igång andningen.
Jag som är snitträdd hittar inget positiv med snitt, om det nu inte är så att barnet eller mamman håller på att dö. Då är själva ingreppet bra. Men att man måste skära sönder "hela mage" och allt som händer efteråt är jag otroligt rädd för.
Jag har sett allt för mkt sammanväxta bukhinnor och det är inget jag tänker utsätta mig i onödan för att få
_Yggdrasil_ skrev:
Vad jag sett så verkar djur ha rejält ont men samtidigt vara väldigt lugna under födsel.
För oss är det naturligt för alla djur att föda vaginalt och hjälpa dem ibland om ungen ligger fel. Helt utan bedövning. Att de kanske får bristningar är förståligt men läker snabbt och fint.
Medans vi människor är mesiga och "tror vi ska dö bara för vi får en sticka i fingret."
Jag tror vi idag mot förut har otroligt svårt att lita på våra egna kroppar och lyssna på dens signaler.
Idag är allt så hårt inprintat att man ska göra si och göra så istället för att göra det som kroppen vill.
Jag vågade lita till 100% på min kropp, och jag tror det var därför min förlossning gick så bra. Min kropp skötte allt och jag bara hängde med.