Långt jäkla deppinlägg...

Sv: Långt jäkla deppinlägg...

Alltså, något allvarligt fel är det väl kanske inte. Men att "inte vara som alla andra" är nog jobbigt. Inte för att någon är den andra lik. Men ändå.
Jo precis, det är ju tyvärr svårare i vuxen ålder att hitta vänner. Att folk jobbar och har svårt att hitta tider att ses - det förstår jag och accepterar. Så är det ju och jag är bara glad att folk har fullt upp (så länge dom mår bra av det) och liksom trivs med det osv. Det är mer att när folk riktigt undviker som det börjar kännas lite jobbigt.

Det är riktigt tråkigt (men förståeligt!) att psykisk ohälsa blir mer och mer vanligt. Det är ju inte så konstigt i dagens samhälle med all stress som så många lever med.

Men precis, att ha något gemensamt som man kan göra tillsammans är nog jätte viktigt. Eller iallafall en positiv grej att ta till. Man får samtidigt något gjort (djur tar ju tid, men är roligt och måste skötas och kan man göra det tillsammans med sina vänner är det ju bara ett plus).
Jag har hund, men det är ju mest min pojkväns hund då han är så jäkla stark för mig. Det betyder ju inte att jag inte sköter om honom jag med, och går ut och går och tränar. Men eftersom han är så pass stor och jag så liten så är det ett litet problem. Självklart går det nog att lösa, han är ju inte dum för att han är stor. Hunden är ju världens snällaste men jaaa... Är man liten och klen så är man :P

Jag tränar "tantgympa" två dagar i veckan. Men det är ju mest medelålders mammor och äldre. Inget mig emot och det är väldigt trevligt att träna med dom. Dock har vi absolut ingenting gemensamt förutom att vi bor i samma område och tränar tillsammans två dagar i veckan. Annars är det ju just såna tillfällen som hade varit guld värda för att knyta nya bekantskaper.

Precis som jag skrev till TinyWiny så är jag helt klart öppen för att gå med i någon slags förening. Det skulle vara väldigt roligt och minst sagt bra för mina problem också. Dock har jag svårt att komma på vad för slags föreningar som finns/vad jag skulle kunna gå med i. Jag skulle självklart kunna prova något helt nytt också, bara för att se om det är roligt. Kanske kan man hitta ett nytt intresse på cupen. Så du får också hemskt gärna komma med tips på vad för slags föreningar som finns, om du har koll på det. Vi bor ju ändå i samma stad. Vad härligt det låter att du hittat så fina vänner genom din förening samt pojkvän!

Och det där med buketräffen, hm jaa.. Det skulle vara spännande att haka på. Men som sagt. Seg i att hänga med i diskussioner är jag med, och kanske inte kan tillföra så mycket då jag inte är den bästa på att prata. Speciellt inte med nya människor. Samtidigt skulle det vara nyttigt för mig att få komma ut och träna på att vara social och träffa nya människor.
Men samtidigt är jag så rädd att känna mig utstött. Jag har ju ingen aning om hur era buketräffar brukar vara. Har ju aldrig varit på någon (om inte den som vi var på räknas...). Men ja, rädslan för att vara lika icke-omtyckt som jag är här är stor. Men som du säger, känns det jobbigt är det ju bara att gå där ifrån.

Tack för svar!
 
Sv: Långt jäkla deppinlägg...

Och tusen tack till er andra också som skrivit. Jag ska kolla upp om det finns något att göra, som med förening eller liknande. Fick dessutom precis ett PM från en bukare som ville ses vilket gjorde mig otroligt glad!! :bump:
 
Sv: Långt jäkla deppinlägg...

Du pluggar väl på distans? Har inte ni några typ frivilliga lektioner "på plats"? Jag läser på distans nu och vi har en gång i veckan en lektion man kan gå på om man vill. Det är ju en möjlighet att komma ut och träffa nytt folk.
 
Sv: Långt jäkla deppinlägg...

Nej inte längre, hoppade av i somras.
Jo skolan hade "frivilliga lektioner" men det har aldrig varit något alternativ för mig. Det var en av anledningarna till att jag valde distans.
 
Sv: Långt jäkla deppinlägg...

Jaha, vad tråkigt (eller ja jag vet inte varför du hoppade av men det lät som att du hoppades mycket på den utbildningen).

Kan du inte få någon praktikplats, typ via arbetsförmedlingen eller nåt? Om du är på ett ställe du gillar kommer du ju troligtvis att få nya vänner där.
 
Sv: Långt jäkla deppinlägg...

Jo det är lite tråkigt. Det kändes så bra i början men ja..Jag kommer ta upp det senare!
Jo det är faktiskt lite på G med en praktikplats (eller liknande), får hoppas på det bästa där!
 
Sv: Långt jäkla deppinlägg...

Du har Pm, tror jag :)
Att man blir utstött på buketräffar händer typ inte, sedan är det klart att visa diskuterar mer än andra och det kan vara svårt att hänga med. Men det är bara att fråga och prata på, eller bara lyssna :)
 
Sv: Långt jäkla deppinlägg...

Det där med förening, jag vet faktiskt inte. Jag är öppen för att prova det mesta. Dock får det helst inte kosta så mycket då min ekonomi inte är på topp. Du får jätte gärna tipsa om någon förening eller liknande som kanske inte kostar skjortan. För jag är absolut redo att komma ut och träffa folk nu, det är dags för det!

För mig har föreningar varit räddningen! Visst träffar jag folk genom skolan, men har inte "klickat" med någon där. Men i en förening har man ju i alla fall ett intresse gemensamt :) Inte brukar det vara så dyrt heller. Jag är medlem i två föreningar, den ena kostar 50:-/år, den andra 150:-/år så det är överkomligt. :)

Vad har du för intressen? Vad skulle du kunna tänka dig att engagera dig i? (Jag tycker ju såklart att mina föreningar är bäst :D men det förutsätter ju att man har samma intressen som jag :p )
 
Sv: Långt jäkla deppinlägg...

Dom priserna är inga problem :P tänkte väl mer om det var någon typ av "terminsavgift" på typ 2000:- !

Oj, jag brinner ju självklart för hästar. Sen är musik ett stort intresse. Både att spela instrument (har spelat Cello i mängder av år när jag var yngre, och piano några år) trots att jag inte är världsduktig, och göra egen musik.
Hm.. Datorer, typ webbdesign. Spel är också skoj. Men jag är nog öppen för det mesta. Skulle absolut kunna prova något nytt också för att se om jag kanske kan hitta nya intressen. Det enda som jag inte är intresserad av är väl att sy och typ bollsporter :D
 
Sv: Långt jäkla deppinlägg...

du har PM :)

Folkuniversitetet i min gamla stad hade musik-lektioner i grupp, det kanske är något? Det var inte jättedyrt (då i alla fall :D ). Sedan har jag flera vänner som är med i spel-föreningar! Rollspel kanske?
 
Sv: Långt jäkla deppinlägg...

Röda korset kanske? Billigt och massa härliga människor som vill göra skillnad både i närområdet och längre bort. Finns som ungdomsförbund också :)
 
Sv: Långt jäkla deppinlägg...

du har PM :)

Folkuniversitetet i min gamla stad hade musik-lektioner i grupp, det kanske är något? Det var inte jättedyrt (då i alla fall :D ). Sedan har jag flera vänner som är med i spel-föreningar! Rollspel kanske?

Det är absolut värt att kika närmare på om det finns något liknande här! :)

Röda korset kanske? Billigt och massa härliga människor som vill göra skillnad både i närområdet och längre bort. Finns som ungdomsförbund också :)

Jag var in och kikade på Röda korset och dom hade endel grejer som verkade riktigt intressant som jag ska höra av mig till! :)


Hoppas du kan se pm:et då :) låter det intressant så kan jag berätta mer :)

Fortfarande inte kommit ngt PM :P


Taaaack alla för era tips! :) Superbra :D
 
Sv: Långt jäkla deppinlägg...

Skumt! Ignore/full inkorg?
Jag kan skriva här i tråden om det funkar bättre för dig :)
Tror nämligen att det vore något för dig! :)
Du kan kolla här annars:
Www.sober.uppsala.se
 
Senast ändrad:
Sv: Långt jäkla deppinlägg...

Jag har dig inte på ignore och har inte full inkorg :P mysko. Har du skickat det sen jag sa att du skulle skicka igen? Ska kolla en gång till!
 
Sv: Långt jäkla deppinlägg...

Kom på, du har ju hund, gå någon kurs med den? Finns ju mycket att välja på och där brukar det vara lätt att lära känna människor tycker jag. Då har man ju ett gemensamt intresse också och kan träna lite tillsammans även utanför kursen (och fortsätta när kursen är slut).
 
Sv: Långt jäkla deppinlägg...

Jag kanske glömde trycka på "skicka" :D men jag kan nog starta datorn snart så då kan jag skriva om det :)
 
Sv: Långt jäkla deppinlägg...

Kom på, du har ju hund, gå någon kurs med den? Finns ju mycket att välja på och där brukar det vara lätt att lära känna människor tycker jag. Då har man ju ett gemensamt intresse också och kan träna lite tillsammans även utanför kursen (och fortsätta när kursen är slut).

Jag vet inte om du missade det men jag skrev om det högst upp på den här sidan. Annars är det ett superbra tips!
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 320
Senast: gullviva
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 637
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 428
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp