Sv: Spinoff på annan tråd, varför är vi här??
Det var precis pga det som du skriver som jag startade tråden, för att verkligen diskutera likheter/olikheter och få lite distans tilll
det här med "motsättningar".
Det är absolut flera som försöker men som sagt, det blir mothugg och avfärdanden och ifrågasättande varför man ens skriver på forumet
Samt en ovilja att se att det finns mycket likheter och t o m samma grund, vilket många kanske inte ens vet.
KL
När jag började läsa här hade jag bara hört om ett par AR-ryttare, bla en arbetskamrat med häst som gått över tilll AR. Det lät märkligt
Men sen har flera som verkar lite mer kunniga förklarat mycket och det blir mer begripligt att olikheterna inte är så stora i slutänden.
Jag tycker liknelsen med religion och uttolkningar av gamla texter mm inte är så dum, det är som sagt sånt som kan skapa bittra motsättningar mellan såna som egentligen borde ha samma mål
Det är ju som andra sagt, mer likheter ju högre man kommer i utbildningen.
Man borde kunna diskutera de här uttolkningarna sakligt, kan man tycka
Det är trots alllt inte liv eller död för den egna grenen
utan ett litet internetforum med diskussioner
Varför tänker man si eller så? Inte värre än så.
Sen är AR och Bent precis som Djurjouren skrev en affärsdrivande verksamhet med ett koncept som SÄLJS: Det har för mej lite likheter med vissa.....religionssekter.....som är mycket ekonomiskt.......sinnade - också.
Så är det ju. Det kan finnas ett intresse av att upprätthålla skillnaderna eftersom det är hela konceptet, man ska hålla på sitt.
Tycker Lette uttryckte det hela bra och ödmjukt, att alla är kanske sekter, även tävlingsdressyren men det är samma grund och så länge det är hästvänligt är det ok.