Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet att minst 10 st kommer skrika i högan sky nu för "NEEEJ, vi har verkligen koll på bakben och bogar och allt - hur sjutton kan du säga något så oförskämt?" Jag har tyvärr inte sett det bland de AR ekipage som finns i min närhet - deras ridning går oftast ut på att det som är enkelt är bra.
Hellre avslappnad och luffs än spänd och flyger omkring i 190. Om vi nu ska prata om ytterligheter.
Inte med "regelboken" som måttstock. En öppna kan ju vara bra för en häst ur träningssynpunkt, men inte korrekt enligt boken. Jag tycker egentligen det är tvärtom mot vad du skrev. "reglerna" gör att många inte tänker på hur de ska träna för hästens bästa utan har en korrekt öppna/sluta för ögonen hela tiden.
Jag har inte sett allt och såklart inte tillräckligt, men faktiskt aldrig en tävlingsryttare som fräser runt okontrollerat i 190 knyck.
Att man rider fram i ett friskt tempo, med bibehållen och rätt takt, ser jag som ett måste, iaf regelbundet emellanåt, den spänning som kan uppstå av det får man försöka hantera på bästa sätt genom lösgörande arbete.
Sedan är en del hästar lite mer spända än andra i sig själva, som vissa som ligger högt i blod. Att luffsa runt för att slippa spänning, då kommer man ju inte till arbete.
Jag tror mer på att lösgöra spänning som uppkommer vid arbete än att luffsa runt och inte be eller kräva mer arbete för man är rädd och inte vill ha spänning.
Men vi är alla barn i början och då kanske luffs är att föredra än okontrollerat rejsande där både ryttare och häst är obalans? Då tycker jag AR verkar vara ett bra alternativ för de som inte fixar ridningen på "traditionellt" sätt.
Är det fel att ha regelboken som slutmål?
Det tycker inte jag, felet blir när man i sitt eget huvud ändrar regelboken så att det man gör blir korrekt, och man inte för sig själv erkänner att det antingen är fel eller ett delmål.
Är det fel att ha regelboken som slutmål?
Det tycker inte jag, felet blir när man i sitt eget huvud ändrar regelboken så att det man gör blir korrekt, och man inte för sig själv erkänner att det antingen är fel eller ett delmål.
Jag kan hålla med om biten av dina åsikter om travare och AR.Du har även skrivit förut.
Det är ju faktiskt hästar som många gånger kommer från banan eller tränig. Vad nu än travfolket säger så är många stressade.
De har för det mesta extriöra oförutsättningar att ridas och tränas som ridhästar.
Om det nu börjar bli dåligt med argument, så kan jag stänga tråden.
Jag förstod inte dina svar alls, utom det sista då förståss.
Jag personligen anser att all ridning, där man i sitt eget huvud ändrar regelboken så att det man gör blir korrekt, och man inte för sig själv erkänner att det antingen är fel eller ett delmål är helfel.
Nu blev jag osäker...visst finns det tävlingar i det, men finns det i Sverige?
Finns ju en världsmästare i det så tävlingar måste det finnas (eller tänker jag på fel sak...fast det tror jag inte).
Har för mig att det pratats bland folk om att man kan tävla i det i Sverige också.