Sv: Spinoff på annan tråd, varför är vi här??
Det här håller jag inte alls med om. Jag har inte ridit för någon "vanlig dressyrtränare" som inte anpassat träningen efter min hästs förutsättningar. Som någon skrev (ginnies?) - det som står i boken är ju målet. Men det är mycket som ska passeras på vägen dit.
För övrigt tycker jag att den här diskussionen är mycket intressant, även om jag inte har så mycket att komma med själv
till er som diskuterar så flitigt!
Vi har helt olika utgångspunkter och då blir det missförstånd. En korrekt öppna för den tävlande ryttaren är den enligt regelboken. en korrekt öppna för mig är den öppna som är bäst för hästens träning där den befinner sig.
Jag vill kunna variera böjning/tvärning från minsta lilla till stor och inte bara rida skolor efter en regelbok. Hästen ska gå i den böjning och tvärning som jag valt för tillfället.
Det här håller jag inte alls med om. Jag har inte ridit för någon "vanlig dressyrtränare" som inte anpassat träningen efter min hästs förutsättningar. Som någon skrev (ginnies?) - det som står i boken är ju målet. Men det är mycket som ska passeras på vägen dit.
För övrigt tycker jag att den här diskussionen är mycket intressant, även om jag inte har så mycket att komma med själv
till er som diskuterar så flitigt!