Spinoff från "dejttråden", Skaffa partner från exempelvis Thailand, är man ett äckel då?

Och om du tror att bara för att det inte är en "enkel" process så är det ingen som importerar fruar för att utnyttja dom är det du som är naiv
Läs du vad jag har skrivit istället. Jag har aldrig sagt det, jag säger att man ska vara förbannat försiktig att döma andras livsval och förhållanden man egentligen inte vet något om. Du har troligen både det ena och det andra att säga om mig och min man också om du skulle ha en chans - men vad vet du om det? Ingenting. Återigen. Jag ser problemet. Men jag håller i många fall inte med.

Läs du vad jag har skrivit istället. Jag har aldrig sagt det, jag säger att man ska vara förbannat försiktig att döma andras livsval och förhållanden man egentligen inte vet något om. Du har troligen både det ena och det andra att säga om mig och min man också om du skulle ha en chans - men vad vet du om det? Ingenting. Återigen. Jag ser problemet. Men jag håller i många fall inte med.
Öh va?? :confused: Jag har inte sagt ett skit om dig och din man? :confused: Vem är det nu som dömer på förhand?

Finns en annan jättebra dokumentär som är gjord av en kanadensiska om hennes pappa. Pappas unga fru eller något sådant heter den. Har också gått på svt men vet inte om den fortfarande är tillgänglig.
Har också sett den men tror inte den finns kvar på svtplay nu...... så sorglig men så sevärd

Den är så fruktansvärt jävla vidrig. Mår fortfarande dåligt av att tänka på att det var ett barn/tonåring han skulle gifta sig med.
Det är längesedan jag såg den var det inte någon väldigt laddad scen hos någon myndighet när de skulle få det att verka som om hon var äldre?

Att din man åkte till Thailand och tog hem dig som importfru? :idea: Skulle inte tro det, hur gärna du och @Hero än försöker få tråden att handla om er. :grin:
Nä, däremot får vi höra exakt samma argument att det till exempel skulle handla om utnyttjande, köpa sig till ett bättre liv, sexköp (han är yngre än mig) äckelkärring osv. Jag vet ju att det inte stämmer - därför tror jag man ska vara försiktig att döma andra. Det är som sagt samma argument mot gubbar i Thailand som vi får höra. Tragiskt.

Den är så fruktansvärt jävla vidrig. Mår fortfarande dåligt av att tänka på att det var ett barn/tonåring han skulle gifta sig med.

Ja fy. :( :rage:

Ja, han är GRÄSLIG.

Ja verkligen. "De vill inte släppa deras egna". Men släpp ditt egna liv jädra gubbslem och se hur kul det är. Och han den andra som var i gymmet var ju också fräsch. Alltså jag fattar hur män kan ha sådana åsikter och tankar och ha gjort såna grejer, verkligen, men att sitta och vädra det framför en främling? Framför en kamera dessutom? Alltså det förvånar mig mest, att de inte ens begriper eller bryr sig om hur de framstår.

..... Så vi får inte kritisera att det finns svenskar som utnyttjar att människor i andra länder är fattiga och har få alternativ för folk är elaka mot dig och din man? :confused:
Jag säger att det är EXAKT samma argument och att DU vet nada om varken deras relation (de flestas i alla fall förmodar jag), lika lite som folk vet något om vår relation, vilket gör att jag anser att man ska vara försiktig att döma andras relationer - eftersom man inte är i någon av människornas hjärnor som ingår dem (jag pratar nu om vuxna människor, inte om de män som uppenbarligen gifter sig med barn, jag tvivlar på att det är så vanligt att det förekommer att en vuxen etnisk svensk man tar ett barn som han gift sig med till Sverige, det är naturligtvis jag också emot). Det är vad jag säger. Och jag har också understrukigt att jag är fullt medveten om att det finns idioter till karlar men i den här tråden är det fler än dessa som blir dragna över samma kam i ett flertal argument. Stor ålderskillnad - relationen fattig/rik - utländsk/svensk. Så länge man respekterar sin partner och är snälla mot varandra ser jag faktiskt inte problemet. Slår man sin fru har man problem oavsett.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka