Spinoff från "dejttråden", Skaffa partner från exempelvis Thailand, är man ett äckel då?

Nu har jag också sett den. Och jag måste säga att den täckte väl in allt som diskuterats i tråden: svenska män som tycker svenska kvinnor är för svåra (”thai blir inte arga lika fort”, ”svenska kvinnor vill ha egna lägenheter och sånt”), som tänder på thailändska kvinnor sexuellt (en säger precis så och förklarar också att när han pekar ut vilken tjej han vill ha med sig ska hon prata bra engelska också, en annan ”första gången jag kom till en bar, drog gardinen åt sidan och fick en brud i famnen sa jag Här ska jag bo”), kvinnor som (fullt förståeligt) berättar att det är en ekonomiskt tryggad framtid de ser i männen.

Det är möjligt att du menar paret som ser ut att på sikt ha det bra - men jag ser också att de träffades på thailoveline (eller nåt) där hon satt och kvittrade I love you too much innan de alls träffats, hennes tvekan när de var på väg till vigseln och att hon ärligt berättar inför kameran att det var hans pengar hon ville åt från början.

Och jag tror inte att 50+are med jättestor kulmage, bandana, cammo-shorts och bar svettig överkropp ute på stan är ett skönhetsideal i Thailand heller.
Jag började titta på den där för ett tag sedan. Jag klarade bara av att se hälften...

Jag har sett den tidigare och den bekräftar bra det jag tidigare sett, om än inte de riktigt horribla sidorna.

Vad bra, det räcker med andra ord inte att de är gifta och han har pension? :)
Pension kan fungera om den är tillräckligt stor. Likaså lön, a-kassa eller sjukpenning. Det är inga fantasisummor det handlar om, men tillräckligt för en hyfsat dräglig standard. Kraven skärptes 2016 och innan dess var det betydligt lättare ekonomiskt att få hit en partner. https://www.migrationsverket.se/Pri...r-sambo/For-dig-som-ar-anhorig-i-Sverige.html

Nä, däremot får vi höra exakt samma argument att det till exempel skulle handla om utnyttjande, köpa sig till ett bättre liv, sexköp (han är yngre än mig) äckelkärring osv. Jag vet ju att det inte stämmer - därför tror jag man ska vara försiktig att döma andra. Det är som sagt samma argument mot gubbar i Thailand som vi får höra. Tragiskt.

Det är jättesynd. Det jag däremot reagerat på är dina inlägg i tidigare trådar om hur extremt liberala salafisterna är. Du har vad jag kommer ihåg beskrivit att din man är just salafist och det är vad jag vet bokstavstroende. Är man bokstavstroende oavsett religion är man troligen högst konservativ.

Läs du vad jag har skrivit istället. Jag har aldrig sagt det, jag säger att man ska vara förbannat försiktig att döma andras livsval och förhållanden man egentligen inte vet något om. Du har troligen både det ena och det andra att säga om mig och min man också om du skulle ha en chans - men vad vet du om det? Ingenting. Återigen. Jag ser problemet. Men jag håller i många fall inte med.
Men huvuddelen av diskussionen rör en viss typ av fall. Vid just den typen av fall, är vi är några som problematiserar männen. Ingen "dömer" någon enskild - oavsett vad nu "döma" betyder i sammanhanget.

Ditt äktenskap har helt enkelt inte med tråden att göra, om inte du vill att det har det. Vilket du tycks vilja. Vad är du ute efter? Att få oss alla att välsigna ditt äktenskap?

Jag har sett den tidigare och den bekräftar bra det jag tidigare sett, om än inte de riktigt horribla sidorna.

Vad bra, det räcker med andra ord inte att de är gifta och han har pension? :)
Pension räknas väl som inkomst men lever man på försörjningsstöd så är det en annan sak. För att hon ska få komma hit första gången så måste man visa att man har råd att stå för hennes uppehälle lika som när jag bjuder hit släktingar och även fast släkten är mångmiljonären så hänger det på mig

Det är jättesynd. Det jag däremot reagerat på är dina inlägg i tidigare trådar om hur extremt liberala salafisterna är. Du har vad jag kommer ihåg beskrivit att din man är just salafist och det är vad jag vet bokstavstroende. Är man bokstavstroende oavsett religion är man troligen högst konservativ.
Återkoppla till hur han utövar sin tro har med trådämnet att göra, tack.

Men huvuddelen av diskussionen rör en viss typ av fall. Vid just den typen av fall, är vi är några som problematiserar männen. Ingen "dömer" någon enskild - oavsett vad nu "döma" betyder i sammanhanget.

Ditt äktenskap har helt enkelt inte med tråden att göra, om inte du vill att det har det. Vilket du tycks vilja. Vad är du ute efter? Att få oss alla att välsigna ditt äktenskap?
Nä men eftersom jag själv känner igen argumenten ser jag att världen inte är svartvit som ni vill ha det till. Det finns en massa gråa nyanser också. Jag tycker i allra högsta grad jämförelsen är rimlig för det är samma argument ...

Jag säger att det är EXAKT samma argument och att DU vet nada om varken deras relation (de flestas i alla fall förmodar jag), lika lite som folk vet något om vår relation, vilket gör att jag anser att man ska vara försiktig att döma andras relationer - eftersom man inte är i någon av människornas hjärnor som ingår dem (jag pratar nu om vuxna människor, inte om de män som uppenbarligen gifter sig med barn, jag tvivlar på att det är så vanligt att det förekommer att en vuxen etnisk svensk man tar ett barn som han gift sig med till Sverige, det är naturligtvis jag också emot). Det är vad jag säger. Och jag har också understrukigt att jag är fullt medveten om att det finns idioter till karlar men i den här tråden är det fler än dessa som blir dragna över samma kam i ett flertal argument. Stor ålderskillnad - relationen fattig/rik - utländsk/svensk. Så länge man respekterar sin partner och är snälla mot varandra ser jag faktiskt inte problemet. Slår man sin fru har man problem oavsett.
Vilka "deras relation"? :confused: Du verkar liksom tro att jag pekar ut särskilda människor ( var har jag gjort det?? citera om du ska anklaga mig för att döma folk jag inte vet nåt om) när jag bara kort o gott diskuterar MÄNNISKOR SOM UTNYTTJAR ATT ANDRA ÄR FATTIGA . Tydligt? Jag diskuterar och "dömer" inte alla människor som tar åt sig personligt av att jag och andra pratar om problemet

Och jodå jag tycker man får en supertydlig bild av många av dom här männens kvinnosyn och relationer när man till exempel ser på dokumentärer om dom och också när man själv hör hur dom pratar om sina fruar så jag tycker inte det är svårt ALLS att prata om hur svenskarna som utnyttjar fattiga människor gör fel ---> jag behöver inte ta mig in i deras hjärnor för det..... är ju bara att lyssna på deras egna ord

Nä men eftersom jag själv känner igen argumenten ser jag att världen inte är svartvit som ni vill ha det till. Det finns en massa gråa nyanser också. Jag tycker i allra högsta grad jämförelsen är rimlig för det är samma argument ...
Okejdå. Jag ser inte kopplingen. Mer än via dig; att du av nåt skäl känner att du måste gå i försvar. Dvs försvara de män som importerar sig en lätthanterlig fru eftersom svenska kvinnor är så käftiga och besvärliga.

Det är den sortens fall vi problematiserar.

Vilka "deras relation"? :confused: Du verkar liksom tro att jag pekar ut särskilda människor (vart har jag gjort det?? citera om du ska anklaga mig för att döma folk jag inte vet nåt om) när jag bara kort o gott diskuterar MÄNNISKOR SOM UTNYTTJAR ATT ANDRA ÄR FATTIGA . Tydligt? Jag diskuterar och "dömer" inte alla människor som tar åt sig personligt av att jag och andra pratar om problemet

Och jodå jag tycker man får en supertydlig bild av många av dom här männens kvinnosyn och relationer när man till exempel ser på dokumentärer om dom och också när man själv hör hur dom pratar om sina fruar så jag tycker inte det är svårt ALLS att prata om hur svenskarna som utnyttjar fattiga människor gör fel ---> jag behöver inte ta mig in i deras hjärnor för det..... är ju bara att lyssna på deras egna ord
Var drar du gränsen? Hur ska du veta om John blir förälskad i en tjej som väljer att flytta hit för att få ett bättre liv än till exempel jobba på fabrik och det verkligen är kärlek och hon lär sig älska honom också, eller om de träffas och båda blir kära eller om han skiter i henne och bara vill ha en kökshora (enligt hans syn)? I alla dessa relationer köper tjejen troligen ett bättre liv, ska vi förbjuda det för att män med dålig kvinnosyn inte ska kunna gifta sig?

Var drar du gränsen? Hur ska du veta om John blir förälskad i en tjej som väljer att flytta hit för att få ett bättre liv än till exempel jobba på fabrik och det verkligen är kärlek och hon lär sig älska honom också, eller om de träffas och båda blir kära eller om han skiter i henne och bara vill ha en kökshora (enligt hans syn)? I alla dessa relationer köper tjejen troligen ett bättre liv, ska vi förbjuda det för att män med dålig kvinnosyn inte ska kunna gifta sig?
Men det är inte frågan.

Okejdå. Jag ser inte kopplingen. Mer än via dig; att du av nåt skäl känner att du måste gå i försvar. Dvs försvara de män som importerar sig en lätthanterlig fru eftersom svenska kvinnor är så käftiga och besvärliga.

Det är den sortens fall vi problematiserar.
Som sagt. Jag har varit ute för dessa argument jag drar kopplingen på grund av att ingen kan eller ska döma vårt förhållande för hur det ser ut på papper när de faktiskt inte alls vet hur det ser ut i verkligheten - samma koppling som att man måste inse att många förhållanden mellan asiater och svenska män kanske handlar om annat än att enbart ha någon som städar hemmet, fast det ser ut så på papperet. Återigen från början : nä, jag tycker inte att man är ert svin för att man skaffar en thailändsk tjej.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka