Spinoff från "dejttråden", Skaffa partner från exempelvis Thailand, är man ett äckel då?

Skulle det vara möjligt för dig att få umgås med din pappa utan henne, tror du? Och vill du det?

Jag hade som förälder (har unga vuxna barn) tyckt att det var helt rimligt att de ville träffa bara mig, om jag levde med någon som inte alls är en sorts styvförälder till dem. Jag menar, det kan vara möjligt att föreslå det för honom, utan att gå in på ditt obehag? Just genom att det är han som är din förälder?

Alltså, jag förstår dig verkligen. Så himla trist. Jag känner rysningar av obehag om jag tänker att det hade varit min pappa.

Min ena brorsa har lyckats med det en gång nyligen, att träffa honom ensam.

Jag ska försöka, men det är lite klurigare för mig som bor i en annan stad att bara bjuda hit honom då det alltid blir en så stor grej. Känner mig elak om jag inte bjuder henne då det blir något slags statement. Ska dock testa nästa gång och se vad han säger.

Min ena brorsa har lyckats med det en gång nyligen, att träffa honom ensam.

Jag ska försöka, men det är lite klurigare för mig som bor i en annan stad att bara bjuda hit honom då det alltid blir en så stor grej. Känner mig elak om jag inte bjuder henne då det blir något slags statement. Ska dock testa nästa gång och se vad han säger.
Hur mycket vet han om vad du känner kring det här?

Jag tror att majoriteten av de här kvinnorna som kommer till Sverige först på plats inser vad de gett sig in på och att en stor majoritet aldrig hade åkte om de vetat om det innan. Flera av de här "rika" männen har ju bara en fasad, en liten lägenhet, inget umgänge, har inte råd att gå ut varje kväll och bjuda alla på både mat och dryck, eventuellt ingen annan inkomst än bidrag som inte räcker att skicka hem till Thailand.

Det är så fint i Thailand, alla är så vänliga och lyckliga, det finns inga problem men de vill eller kan inte bo där utan vill ta med sig sitt lilla Thailand hem, en glad och vänlig kvinna som ska fylla hans liv med mening, någon som bara behöver honom, någon som är TACKSAM.

Sen finns det såklart många som har det jättebra tillsammans, där det är äkta känslor från bägge och där de lärt känna varandra och vet vad de ger sig in på, men det är ju inte riktigt det tråden handlar om? Utan om alla dessa karlar som jag träffat som själva säger att de inte kan hantera svenska kvinnor, vi som inte är tacksamma och nöjda utan har egna åsikter och KRAV. :cautious:

Hur mycket vet han om vad du känner kring det här?

För ca 2år sedan när jag själv hade lite livskris och hon precis kommit till Sverige höll han på att insistera att de skulle komma och hälsa på mig. Jag orkade verkligen inte med det då så jag försökte förklara snällt att jag mådde dåligt och inte kunde hantera att han skaffat en så ung tjej. Han blev sur så efter det hade vi ingen kontakt på flera månader.

Så det är det enda han vet och jag vet att han skulle bli arg och defensiv om jag tog upp det igen. Jag är rädd att utgången blir densamma som innan och jag är rädd att förlora honom helt.
Jag har många ggr funderat på ifall det är värt att förlora honom för sakens skull. Jag velar fortfarande.

Jag tror att majoriteten av de här kvinnorna som kommer till Sverige först på plats inser vad de gett sig in på och att en stor majoritet aldrig hade åkte om de vetat om det innan. Flera av de här "rika" männen har ju bara en fasad, en liten lägenhet, inget umgänge, har inte råd att gå ut varje kväll och bjuda alla på både mat och dryck, eventuellt ingen annan inkomst än bidrag som inte räcker att skicka hem till Thailand.

Det är så fint i Thailand, alla är så vänliga och lyckliga, det finns inga problem men de vill eller kan inte bo där utan vill ta med sig sitt lilla Thailand hem, en glad och vänlig kvinna som ska fylla hans liv med mening, någon som bara behöver honom, någon som är TACKSAM.

Sen finns det såklart många som har det jättebra tillsammans, där det är äkta känslor från bägge och där de lärt känna varandra och vet vad de ger sig in på, men det är ju inte riktigt det tråden handlar om? Utan om alla dessa karlar som jag träffat som själva säger att de inte kan hantera svenska kvinnor, vi som inte är tacksamma och nöjda utan har egna åsikter och KRAV. :cautious:
Det stämmer inte att man kan ta hit en thai om man har bidrag .Man måste visa att man kan försörja henne och skicka arbetsgivarintyg dom tre sista löningarna och bankutdrag och visa att man har pengar annars är det stopp

Jag såg en intressant dokumentär på SVT Play idag. Tror att den hette Thailandsdrömmar. Intressant. Framför allt visade den att det inte bara finns en sida av det hela.
Nu har jag också sett den. Och jag måste säga att den täckte väl in allt som diskuterats i tråden: svenska män som tycker svenska kvinnor är för svåra (”thai blir inte arga lika fort”, ”svenska kvinnor vill ha egna lägenheter och sånt”), som tänder på thailändska kvinnor sexuellt (en säger precis så och förklarar också att när han pekar ut vilken tjej han vill ha med sig ska hon prata bra engelska också, en annan ”första gången jag kom till en bar, drog gardinen åt sidan och fick en brud i famnen sa jag Här ska jag bo”), kvinnor som (fullt förståeligt) berättar att det är en ekonomiskt tryggad framtid de ser i männen.

Det är möjligt att du menar paret som ser ut att på sikt ha det bra - men jag ser också att de träffades på thailoveline (eller nåt) där hon satt och kvittrade I love you too much innan de alls träffats, hennes tvekan när de var på väg till vigseln och att hon ärligt berättar inför kameran att det var hans pengar hon ville åt från början.

Och jag tror inte att 50+are med jättestor kulmage, bandana, cammo-shorts och bar svettig överkropp ute på stan är ett skönhetsideal i Thailand heller.

Var har jag skrivit att hon är utfryst?

De har varit ihop i några år nu och varje gång jag träffat honom är hon med. Så visst känner jag henne lite, fast det är extremt svårt att kommunicera utan ett gemensamt språk.

Jag har absolut inget emot henne och skulle aldrig bete mig illa. Det är gubben det är fel på!

Och nej jag har inte förlorat kontakten med honom, den är bara betydligt sämre.

Okej, då feltolkade jag, beklagar. Trodde att dina bröder inte ville ha med henne att göra.

Och jag tror inte att 50+are med jättestor kulmage, bandana, cammo-shorts och bar svettig överkropp ute på stan är ett skönhetsideal i Thailand heller.
Wow, intressant.
Jag undra vad du hade sagt om jag sagt samma mening om kvinnor eller resten av buke för den delen.

Jag tror att du gör din sak en större tjänst om du inte använder uttryck som ”ta hit en thai”, faktiskt.
Stämmer dock som skerper säger. Den som tror det är en enkel process att flytta till Sverige är naiv. Och det är ännu svårare idag med tanke på nya lagar för familjeanknytning, som även gäller svenskar som vill ta hit fruar och män.

Ot
Jag ser som sagt problemet men tycker man ska vara försiktig att döma andra. Ovanstående exempel verkar mest bitter över ålderskillnaden, och har även problem med en åldersskillnad på tio år, jag har svårt att förstå problemet. Eller - jag hade också haft svårt att hantera det. Det hade jag även när min mamma Hittade en ny man. Det löste sig.

Nu har jag också sett den. Och jag måste säga att den täckte väl in allt som diskuterats i tråden: svenska män som tycker svenska kvinnor är för svåra (”thai blir inte arga lika fort”, ”svenska kvinnor vill ha egna lägenheter och sånt”), som tänder på thailändska kvinnor sexuellt (en säger precis så och förklarar också att när han pekar ut vilken tjej han vill ha med sig ska hon prata bra engelska också, en annan ”första gången jag kom till en bar, drog gardinen åt sidan och fick en brud i famnen sa jag Här ska jag bo”), kvinnor som (fullt förståeligt) berättar att det är en ekonomiskt tryggad framtid de ser i männen.

Det är möjligt att du menar paret som ser ut att på sikt ha det bra - men jag ser också att de träffades på thailoveline (eller nåt) där hon satt och kvittrade I love you too much innan de alls träffats, hennes tvekan när de var på väg till vigseln och att hon ärligt berättar inför kameran att det var hans pengar hon ville åt från början.

Ni som gillade den här posten - se dokumentären! Den är intressant. Thailandsdrömmar på svt play.

Näe, men hela tråden startades ju pga mig. Jag ser ingen som startat en tråd pga dina uttalanden.
Jag har senast idag läst en tråd som startats pga @mandalakis tidigare uttalanden. Men du kan lugnt luta dig tillbaka, de svenska kvinnor som har en yngre man, oavsett om han är svensk eller utländsk brukar få så mycket skit av sin omgivning att ingen skulle ens märka om du sällade dig till skaran.

Ni som gillade den här posten - se dokumentären! Den är intressant. Thailandsdrömmar på svt play.
Jag har sett den tidigare och den bekräftar bra det jag tidigare sett, om än inte de riktigt horribla sidorna.

Det stämmer inte att man kan ta hit en thai om man har bidrag .Man måste visa att man kan försörja henne och skicka arbetsgivarintyg dom tre sista löningarna och bankutdrag och visa att man har pengar annars är det stopp
Vad bra, det räcker med andra ord inte att de är gifta och han har pension? :)

Jag har senast idag läst en tråd som startats pga @mandalakis tidigare uttalanden. Men du kan lugnt luta dig tillbaka, de svenska kvinnor som har en yngre man, oavsett om han är svensk eller utländsk brukar få så mycket skit av sin omgivning att ingen skulle ens märka om du sällade dig till skaran.

Fast här får ju även dom svenska männen väldigt mkt skit ? Så det är väl ingen större skillnad ?

Stämmer dock som skerper säger. Den som tror det är en enkel process att flytta till Sverige är naiv. Och det är ännu svårare idag med tanke på nya lagar för familjeanknytning, som även gäller svenskar som vill ta hit fruar och män.
Och om du tror att bara för att det inte är en "enkel" process så är det ingen som importerar fruar för att utnyttja dom är det du som är naiv

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka