Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men att räkna på mitt barn, vad han kostar i drift, känns lite märkligt. Min bil kan jag räkna på vad den kostar i drift, om det är värt att köpa annan bil för att spara pengar osv men jag känner inte riktigt det behovet av att räkna driftkostnad på mitt barn!
Det känns konstigt att tänka sa. Mina barn är inget som maste drivas pa det sättet och sen ger dom sa otroligt mkt tillbaka som inte kan räknas i pengar.
Jag tycker det är intressant att läsa om kostnaderna, inte för att jag tror eller tycker att man ska justera ”driftskostnaderna” utan från mitt perspektiv är det en givande insikt i hur det är att leva med barn. Inte för att det är något avgörande såklart, bara intressant
Oj, kostar förskoleplats så mycket?Jag tycker det är lite halvsvårt att räkna ut månadskostnaden. Visst jag vet på ett ungefär hur många blöjor vi använder och vad hans försäkring kostar, men vi får ju saker, både begagnade och nya från släkt och vänner, jag köper en del begagnat och köper det lite här och var och skriver aldrig ner de kostnaderna. Vet inte exakt vad han äter för osv men förskoleplatsen kostar ungefär lika mycket som vi får i barnbidrag så barnbidraget försvinner ju direkt!
Oj, kostar förskoleplats så mycket?
Visste jag inte!
Vår kostar drygt 1300 så där täcker inte ens barnbidraget den delen.Oj, kostar förskoleplats så mycket?
Visste jag inte!
Har inte månadskostnaden på dagisplatsen med inkomsten att göra? Eller är jag ute å viftar?Vår kostar drygt 1300 så där täcker inte ens barnbidraget den delen.
Jodå, så är detHar inte månadskostnaden på dagisplatsen med inkomsten att göra? Eller är jag ute å viftar?
Länsförsäkringar har en ok schablon. från år 2010 dock.
https://www.lansforsakringar.se/ska...iljeekonomi/sa-mycket-kostar-det-att-ha-barn/
Det beror väl helt på hur gammalt barnet är, om man köper märkeskläder eller begagnat, om barnet blir blöjfritt tidigt, vad barnet har för intressen osv. Men att räkna på mitt barn, vad han kostar i drift, känns lite märkligt. Min bil kan jag räkna på vad den kostar i drift, om det är värt att köpa annan bil för att spara pengar osv men jag känner inte riktigt det behovet av att räkna driftkostnad på mitt barn!
Jag kan inte svara pa det, haller med Fille att det är näst intill omöjligt att beräkna.
Jag har fyra barn, 9ar, snart 8 ar, 4 ar och 10 manader. 9 och snart 8aringen har nästan samma storlek i kläder sa dom kan inte ärva av varandra. Men annars skulle jag säga att 4aringen och bebisen inte kostar sa mkt, äter inte sa mkt, har allt och lite till i kläd och leksaksväg efter storasystrarna. Fast hade vi bara haft de tva äldsta hade vi klarat oss med mindre bil sa om man räknar in det sa blev det dyrare.
Det känns konstigt att tänka sa. Mina barn är inget som maste drivas pa det sättet och sen ger dom sa otroligt mkt tillbaka som inte kan räknas i pengar.
VAB kan bli en stor och tråkig kostnad utöver allt det ”vanliga”.
Hälsningar: bitter-och-hemma-med-magsjuk-familj
Oj, kostar förskoleplats så mycket?
Visste jag inte!