Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Bara för det lade hon sig INTE i sin hammock, utan vid sin grotta istället. Fingers crossed nu! <3

130908601_211916537078100_5603529443973277684_n.jpg
 
Hon gör som hon vill, den spunkigaste vindruvan! :D
Hon är för rolig alltså! :heart Googlade precis på hur hon kommer se ut som vuxen, blev inte besviken kan jag säga! Herregud så söt, och namnet sen då, typ "mexikansk gyllene RÖDRUMPA" Aaaaaaah!!!! Jag dör sötdöden! :love::love::love:
 
Hon är för rolig alltså! :heart Googlade precis på hur hon kommer se ut som vuxen, blev inte besviken kan jag säga! Herregud så söt, och namnet sen då, typ "mexikansk gyllene RÖDRUMPA" Aaaaaaah!!!! Jag dör sötdöden! :love::love::love:
Hon är verkligen en lattjo liten pryl, jag är så glad att jag klickade på den när jag ändå var in och beställde. 😅
Och visst är de FINA! Så olika de andra Brachypelmas i färgerna. :love:
 
Hon är för rolig alltså! :heart Googlade precis på hur hon kommer se ut som vuxen, blev inte besviken kan jag säga! Herregud så söt, och namnet sen då, typ "mexikansk gyllene RÖDRUMPA" Aaaaaaah!!!! Jag dör sötdöden! :love::love::love:
Jag ville också se så googlade mexikansk gyllene RÖDRUMPA, det kom upp en massa länkar till porrsidor. 🙈 Får nog googla latinska namnet i stället.
 
Jag ville också se så googlade mexikansk gyllene RÖDRUMPA, det kom upp en massa länkar till porrsidor. 🙈 Får nog googla latinska namnet i stället.
Ånej!!! Haha! :rofl: Det var min översättning av namnet på engelska "Mexican Golden Red Rump". Förlåt! x)
Hon är verkligen en lattjo liten pryl, jag är så glad att jag klickade på den när jag ändå var in och beställde. 😅
Och visst är de FINA! Så olika de andra Brachypelmas i färgerna. :love:

Är också glad att du gjorde det! :D
De andra i släktet är jättefina med allt sitt röda men albicepsen är unik, ser så mysig ut!
 
Jag tror att hon kommer att ömsa och se exakt likadan ut som hon gjort de senaste tio månaderna, bara för att det är sån hon är. :D

Hon är för övrigt färdig nu, och allt ser ut att ha gått bra. :heart
Ja alltså, jag menade i framtiden när hon blivit äldre :o
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
De postar till privatpersoner och säljer i bulk till återförsäljare, men någon jätteansträngning görs nog inte för att försäkra sig om att de kommer till 'goda hem'... å andra sidan brukar det fälja med små faktablad, och det är ju en rätt 'nishad' hobby. De flesta som köper en tarantell, särskilt en liten sling (som ju inte är särskilt 'cool' att ha ;) ) har nog läst på lite. Vill jag tro i alla fall.
Jag har inte hört talas om någon som avlivar några slings, däremot är det ju långt ifrån alltid alla hundra överlever.

Precis! på så sätt är det ju himla smidigt! De bär ju med största sannolikhet varken på parasiter eller smitta som eventuellt kan påverka ute i det vilda heller. :) Ut med dem bara! :D
De äter varann eller hur? * just spider things * :D
 
De äter varann eller hur? * just spider things * :D
Inte riktigt så sinistert oftast. :D Slingsen går bra att ha ihop, de kan bo med sin mamma rätt länge till och med, och hon tar hand om dem utan att äta upp dem, men de första tre-fyra ömsningarna sållar rätt hårt har jag förstått.
 
Inte riktigt så sinistert oftast. :D Slingsen går bra att ha ihop, de kan bo med sin mamma rätt länge till och med, och hon tar hand om dem utan att äta upp dem, men de första tre-fyra ömsningarna sållar rätt hårt har jag förstått.
Att de är för svaga för att klara av det då? Jag trodde inte det var så vanligt när de är "unga" utan att det är senare som det blir påfrestande.

Men ja de flesta vilda djur som får väldigt stora kullar så handlar det väl alltid om att det så att säga är rätt mycket svinn på vägen.. Även riktigt stora spindlar bör väl också ha en hel drös med naturliga fiender då de ändå i det stora hela är väldigt små :)
 
Att de är för svaga för att klara av det då? Jag trodde inte det var så vanligt när de är "unga" utan att det är senare som det blir påfrestande.

Men ja de flesta vilda djur som får väldigt stora kullar så handlar det väl alltid om att det så att säga är rätt mycket svinn på vägen.. Även riktigt stora spindlar bör väl också ha en hel drös med naturliga fiender då de ändå i det stora hela är väldigt små :)

Precis! Det är som du säger samma visa som hos andra djur som 'massproducerar'. Det är av olika anledningar så få som överlever att man måste ha en stor batch att ta ifrån. Nu hjälper vi dem ju i fångenskap, men den första sorteringen sker förstås vid kläckning - många ägg kläcks inte alls av olika anledningar. Sedan blir de 'eggs with legs' och ska överleva transformationen till riktiga små spindlar.. mycket kan gå fel på vägen, de är ju så känsliga. <3

Men ja, det är nog rätt spännande att vara stor tarantell ute i vida världen också. Det tar ju dessutom så himla lång tid för dem att bli könsmogna jämfört med andra arachnider och insekter.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp