Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Sel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 610
  • Visningar Visningar 134 078
Så rart! <3

Du borde för övrigt "låna" hem en syrsa eller gräshoppa eller två och släppa loss som aktivering till kissen din. Jag släpper hoppers åt Kim på köksgolvet ibland och roligare har han aldrig haft! :D
Hon har roligt nog ändå, med alla småprylar hon hittar att peta ner i golvet... och skena runt med... dag som natt. S brukar kasta ut nån syrsa åt sin hund ibland att jaga... Men gräshoppor, njaa... de är lite för snabba.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag gjorde iordning ett litet terrarium åt syrsorna för några veckor sedan och använde random jord jag hade hemma.
Måste varit jord jag använde till de vandrande pinnarna tidigare för nu när den blev sprayad med jämna mellanrum dök plötsligt en drös sådana här sötnosar upp! 😅 :love:

20250119_203302.webp

Vandrande pinnar, finns hos S också... de var poppis på 70-80-talet... men idag är det ingen större efterfrågan...
De är så lätta att föda upp att de flesta förmedlas från hobbyist till hobbyist tror jag. :) De enda man egentligen får betalt för är de som är lite speciella eller svåra att få tag på.

Matat alla åttabeningar idag och Storspindlarna var jättehungriga! Det är extra roligt då! :D Tre fullvuxna syrsor var fick de sedan var munnen full, dessvärre var telefonen på laddning så det blev inga bilder... men jag hittade några ömsningar också och det är jag förstås mycket nöjd med.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna
  • Småhunds ägare

Hästrelaterat

Tillbaka