Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Jag tycker egentligen att de är läckra, nästan vackra.... men jösses när de rör sig! Det finns inte en chans att läsa dem. De är ÖVERALLT! Och jag vet at OM de biter tar det jätteont. De biter också betydligt kvickare än mina snälla taranteller. :D
Jag har varit på Borneo på exkursion. En av de andra studenterna vaknade en natt av att hon hade en stor centiped i sovsäcken. Hon blev biten då också. Gjorde tydligen suuuuperont. Som tur var hände inget värre… 😅

En av mina "små" persikor (N. tripepii) har visst vuxit ur sitt hus! De tvärspurtar verkligen, alla mina tre har varit likadana. :D

1735932281739.webp

Alltså, jag har börjat tycka att hoppspindlar är väldigt söta och de verkar ha en stor personlighet, även om jag drar gränsen att låta någon krypa omkring på mig. :crazy:

Alltså, jag har börjat tycka att hoppspindlar är väldigt söta och de verkar ha en stor personlighet, även om jag drar gränsen att låta någon krypa omkring på mig. :crazy:
Hoppspindlar har ju ansikten, eller särskilt ögon, och beteenden vi människor kan tolka som traditionellt söta så det är väl en bra ände att börja i. 😊

Det vore roligt!
Inte för att det spelar så stor roll, hen är himla fin ändå! Kul att du hamnat på en plats som har taranteller. :)
S's stora intresse, har alltid varit reptiler, förutom akvarastik. Han har farit land och rike runt i över fyrtio år och jobbat i och ägt flera butiker... Han älskar prata om sina fiskar, spindlar, ormar och ödlor :) även olika skalbaggar, rosenbagge och en rovbagge som kallas lönnmördarbagge som visst inte är så trevlig att bli biten av... S själv är allergisk mot bett och stick, men han kan ändå inte låta bli :D

• Gilla
Reactions: Sel
A. gen. <3 Jag har en pytteliten. :D
Men jäklar vilket pris!
Jo, men de är inte gratis i inköpspris heller... och S köper inte in tio - femton i taget... utan han har börjat om efter ett smärre nederlag och då blir det "en i taget"... S är ensam, ingen kedja och inte flera ägare som delar på kostnader och eventuella intäkter. Jag kommer få gå min arbetsprövning ut om inget annat sker, för S har inte råd att anställa någon.

Och är man rädd om dem, kan de bli gamla. Vi har flera kunder som kommer in och handlar syrsor, zophobas o mjölmask och har gamlingar... :) Honor kan ju bli upp emot 10-12 år, men hanar blir sällan äldre än 3-4 år.

Senast ändrad:
Jo, men de är inte gratis i inköpspris heller... och S köper inte in tio - femton i taget... utan han har börjat om efter ett smärre nederlag och då blir det "en i taget"... S är ensam, ingen kedja och inte flera ägare som delar på kostnader och eventuella intäkter. Jag kommer få gå min arbetsprövning ut om inget annat sker, för S har inte råd att anställa någon.

Och är man rädd om dem, kan de bli gamla. Vi har flera kunder som kommer in och handlar syrsor, zophobas o mjölmask och har gamlingar... :) Honor kan ju bli upp emot 10-12 år, men hanar blir sällan äldre än 3-4 år.
Nej det vet jag, men jag tror ändå jag är lite bortskämd med priserna här i UK. Sedan är det alltid dyrare hos djuraffärer (?) än hos uppfödare också förstås - men det är roligt att se att det finns T's i butik. :) Det är inte så jättevanligt.
Verkar vara ett trevligt ställe i alla fall!

Ännu äldre till och med, det finns arter som kan leva uppemot förtio år!

Nej det vet jag, men jag tror ändå jag är lite bortskämd med priserna här i UK. Sedan är det alltid dyrare hos djuraffärer (?) än hos uppfödare också förstås - men det är roligt att se att det finns T's i butik. :) Det är inte så jättevanligt.
Verkar vara ett trevligt ställe i alla fall!

Ännu äldre till och med, det finns arter som kan leva uppemot förtio år!
Jo, vi har en äldre dam, vars spindel jag inte vet vad det är, brukar bara tjuvlyssna när S pratar med damen... den spindeln är visst 24 om jag inte hörde fel... men den börjar äta lite dåligt...

• Hjärta
Reactions: Sel
Jo, vi har en äldre dam, vars spindel jag inte vet vad det är, brukar bara tjuvlyssna när S pratar med damen... den spindeln är visst 24 om jag inte hörde fel... men den börjar äta lite dåligt...
Så rart! <3

Du borde för övrigt "låna" hem en syrsa eller gräshoppa eller två och släppa loss som aktivering till kissen din. Jag släpper hoppers åt Kim på köksgolvet ibland och roligare har han aldrig haft! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka