Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag stör mig på hålen efter benen, och jag har i vanliga fall inga problem med hål. Men just dessa får mig att rysa lite.
Okej det var faktiskt betydligt mera okej så länge jag inte zoomar in på bakdelen.We aim to please.
Visa bifogad fil 61396
Trodde det var ett mönster, nu förstörde du så jag också tycker det är otäcktJag stör mig på hålen efter benen, och jag har i vanliga fall inga problem med hål. Men just dessa får mig att rysa lite.
Fast alltså, jag förstår inte riktigt vad som är vad .We aim to please.
Visa bifogad fil 61396
SorryTrodde det var ett mönster, nu förstörde du så jag också tycker det är otäckt
Fast jag förstår inte riktigt hur och varför de sitter på ryggen
Är det där det ömsade skinnet? Eller spindeln?Och hon är färdig! Allt gick bra!
Visa bifogad fil 61388
Jag har alltid så svårt att smälta hur mjuka de är. Vi snackar liksom inte sträva insektsspret här, utan det är som att klappa en riktigt lyxig päls.
Ömsade skinnet, bakkroppen är utfläkt. Plus att jag fått lära mig av @Sel att nyömsade spindlar är väldigt ljusa.Är det där det ömsade skinnet? Eller spindeln?
Fast alltså, jag förstår inte riktigt vad som är vad .
Dom två små benen, räknas inte de som ben? Får det ju till 10 .
Och du skrev att huvudet hänger ner från din hand? Är inte huvudet uppåt vänster? Sitter boklungorna på huvudet?
Tack vare dig! Plus att bakkroppen ser verkligen urlakad ut på de bildernaDu har sådan koll! Ju äldre de blir desto mer 'färdiga' ser de ut efter ömsning dock, medan de som små nästan är genomskinliga. Små spökspindlar.
Blå är så fin . Är väldigt förtjust i alla blå varianter av spindlar.Inget fel på aptiten hos Lilla Blå i alla fall. Man kan till och med se lilla huggtanden till höger.
Och jag tror bestämt att LauLau ska ömsa nu i dagarna, hon vägrar äta, hatar matte och har blivit alldeles mörk.
Precis! Jämför med skalet på en krabba till exempel, de har också ett "lock".Tack vare dig! Plus att bakkroppen ser verkligen urlakad ut på de bilderna
Är skalet på huvudet/överkroppen som ett lock där det spricker längs ungefär samma linjer varje gång när de ömsar?
Blå är så fin . Är väldigt förtjust i alla blå varianter av spindlar.
@Sel Är din blå en Poecilotheria metallica? Vet inte om det finns mer än en blå "art". Synd att de är så utrotningshotade inte bara på grund av skogsskövling utan även "exotic pet trade". Hur vet man om man köper en "ekologisk" spindel? Finns det register för uppfödare typ som SKK? Har för mig att även akvariefiskar har lite samma problem.
@Sel Är din blå en Poecilotheria metallica? Vet inte om det finns mer än en blå "art". Synd att de är så utrotningshotade inte bara på grund av skogsskövling utan även "exotic pet trade". Hur vet man om man köper en "ekologisk" spindel? Finns det register för uppfödare typ som SKK? Har för mig att även akvariefiskar har lite samma problem.
Men krabbor är hårda, jag hade bilden av spindlar som mjuka.Precis! Jämför med skalet på en krabba till exempel, de har också ett "lock".
Men krabbor är hårda, jag hade bilden av spindlar som mjuka.
Men nu när jag tänker på det så har de väl exo-skelett, är det hårt då?