Spin off på p-piller-tråden... Pojkarna då?

Sv: Spin off på p-piller-tråden... Pojkarna då?

Jag tror att du får läsa dina svar en gång till om du anser att du inte har skrivit hur man ska agera.

Jag behöver inte läsa om dem.
Det spelar ingen roll vad som anses, fakto är att jag inte skrivit hur någon ska agera, annat än att jag anser att man skall ge söner samma sexuellt teoretiska grund, som döttrar.
 
Senast ändrad:
Sv: Spin off på p-piller-tråden... Pojkarna då?

BÖr motivationen hos flickans mamma ligga i om denne är redo att bli mormor eller ej?


Var kom den frågan från?
Ingen annan. allra minst jag, än du har nuddat vid den infallsvinkeln.
Flingan dementerade i tidigare inlägg din tolkning av hennes inlägg om att mormorsrollen låg som grund till hennes resonemang.
 
Sv: Spin off på p-piller-tråden... Pojkarna då?

************************** raderat .
 
Sv: Spin off på p-piller-tråden... Pojkarna då?

Jag trodde tråden handlade om hur man uppfostrar sina barn vad gäller p-medel (dvs undvika graviditet). Alltså från ett föräldraperspektiv. Eftersom vi tillåter abort i Sverige har föräldrar med döttrar en möjlighet att påverka sina barn även efter att befruktning redan skett.

Min poäng är som No1 beskriver. I mina ögon borde det alltså vara viktigare att diskutera p-medel med söner än med döttrar, eftersom de flesta verkar tycka det är ok med abort. För abortmotståndare blir det ingen skillnad.

Men du skrev hur som helst i klartext att du har möjligheten att tala med dottern om abort om du inte är redo att bli mormor, du nämnde inte någon annan anledning. Men, du kanske menade någonting annat.
Hur som helst tycker inte jag att det är viktigare att tala med pojkarna om p-medel än flickorna, jag tycker att det är lika viktigt.
 
Sv: Spin off på p-piller-tråden... Pojkarna då?

Men du skrev hur som helst i klartext att du har möjligheten att tala med dottern om abort om du inte är redo att bli mormor, du nämnde inte någon annan anledning. Men, du kanske menade någonting annat.

Åh, nu blir jag nästan arg. Det var bara ett försök till en rolig omskrivning av att ens barn blivit med barn (då blir man ju mormor eller farmor).

Vaddå redo att bli mormor? I mina ögon blir man redo att bli farmor/mormor i samma ögonblick som man blir mor. Om man skaffar egna barn så gillar man ju barn!

Som mormor/farmor kan man ju fritt välja hur mycket eller lite man ska engagera sig i barnbarnet. Så jag fattar faktiskt inte alls hur du föreställer dig någon som inte är redo. Vad krävs för att bli redo som mormor/farmor?
 
Sv: Spin off på p-piller-tråden... Pojkarna då?

*hugger sista*

Varför gör Ni det så svart och vitt?
havreflingans kommentar om att kanske kunna påverka sin presumtiva 14-åriga dotter behöver väl inte innebär att man som mamma talar om för dottern att "nu lilla gumman ska vi göra abort för detta är inte bra för dig". Som förälder bör man väl rikta in sig på att informera grundligt om för- och nackdelar med alla varianter.
OM man som förälder känner att ens dotter är på tok för ung och omogen för att själv bli mamma så kan man ju däremot balansera vågen en aning mer mot aborthållet för att kanske få dottern att själv välja den abort som förmodligen är det bästa i just det fallet. Har man en 14-årig dotter som är väldigt mogen och redo så kan man kanske putta över vågskålen åt andra hållet.
Men givetvis berätta att oavsett vilket det blir så har dottern sina föräldrars fulla stöd.

Vad gäller ursprungsfrågan i tråden så är det nog tyvärr så att det förutsätts att tjejer skyddar sig. Åtminstone i de fall jag varit med om - kan inte påstå att jag varit särskilt aktiv på just dne fronten, men det fåtal gånger det kunnat vara aktuellt så har det nog bara hänt en gång att killen hivat fram ett gummi...
 
Sv: Spin off på p-piller-tråden... Pojkarna då?

Åh, nu blir jag nästan arg. Det var bara ett försök till en rolig omskrivning av att ens barn blivit med barn (då blir man ju mormor eller farmor).

Vaddå redo att bli mormor? I mina ögon blir man redo att bli farmor/mormor i samma ögonblick som man blir mor. Om man skaffar egna barn så gillar man ju barn!

Som mormor/farmor kan man ju fritt välja hur mycket eller lite man ska engagera sig i barnbarnet. Så jag fattar faktiskt inte alls hur du föreställer dig någon som inte är redo. Vad krävs för att bli redo som mormor/farmor?

Jag vet inte vad du menade med redo, men jag trodde inte att det hade med något slags barnhat att göra. Jag föreställer mig ingenting utan gick helt på den meningen du skrev. Jag antar att alla andra gjorde någonslags tolkning av det du skrev, men jag läste det ordagrant.
Men du säger ju nu att det inte var det som du menade, så då missförstod jag dig.
I det här fallet är jag glad att jag hade fel. ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp