Tassetass
Trådstartare
I p-piller-tråden så är det ett antal som menar att flickorna "måste" få äta p-piller för om de har sex så kan man ju drömma om att de kommer att använda kondom och de måste ju skydda sig på nåt sätt. Det har väl sin poäng, men då började jag fundera; pojkarna då? Blir inte de drillade i att de MÅSTE ha kondom, de MÅSTE skydda sig, eller lär de sig - mer eller mindre indirekt - att de inte behöver bry sig för "alla" tjejer käkar ju hormoner?
Så... Ni som har tonårspojkar, hur hårt har ni försökt drilla dem till att ta sitt ansvar? För att skydda sig vid sex är INTE ena parterns ansvar, det tror jag ni alla håller med mig om, utan det är bådas ansvar.
/Jenny - som kickat ut ett och annat potentiellt nattsällskap då orden "Du äter piller, va?" yttrats...
Så... Ni som har tonårspojkar, hur hårt har ni försökt drilla dem till att ta sitt ansvar? För att skydda sig vid sex är INTE ena parterns ansvar, det tror jag ni alla håller med mig om, utan det är bådas ansvar.
/Jenny - som kickat ut ett och annat potentiellt nattsällskap då orden "Du äter piller, va?" yttrats...