Spin off Bildtråd

Sv: Spin off Bildtråd

Jag kollade, han är inte bannad. Lite förvånande tycker jag som annars upplever att taket är väl lågt här. Att upprepade gånger kalla en annan användare för idiot trodde jag var nog för att bli bannad ett dygn eller så. (Eller jag kanske inte fattar straffsystemet, det är något med varningar och grejer va?)

Förhoppningsvis trillade polletten ner hårt och smärtsamt.
sterb292.gif

Ja det är fan tragikomiskt. Som någon påpekade i dejtingtråden så är det väl för att de verkligen tror att de kommer in som enda -unika- mannen på forumet (och vi Kvinnor sitter ju här och bara läääängtar efter en riktig Karl som kan styra upp :yuck:), bara det att det ju finns andra män här.

Det är också märkligt hur de ofta gör sig till talesmän för sitt hela kön. Nyckelord: "Jag som man kan då inflika att ..." osv.:meh:

Samtidigt som de klumpar ihop oss till "ni kvinnor"...

Jaja, de är i alla fall lätta att känna igen. Subtiliteten är påtagligt frånvarande. Fy fan vad jag skrattade åt Niffes förutsägelse i dejtingtråden! :rofl: Det var nästan för bra för att vara sant att han raskt klampade vidare i klaveret utan att tveka.

Senast ändrad:

Jaja, de är i alla fall lätta att känna igen. Subtiliteten är påtagligt frånvarande. Fy fan vad jag skrattade åt Niffes förutsägelse i dejtingtråden! :rofl: Det var nästan för bra för att vara sant att han raskt klampade vidare i klaveret utan att tveka.

Ja, han fattade inte på något enda vis att vi har sett hans sort förut och att förutsägelsen handlade om honom. För han var ju absolut inte en sån kille, utan en mycket bättre.

Förutom att jag ogillar de här männen ur alla aspekter, så tycker jag att det är skrämmande att tänka sig dem IRL. Just för att de så väldigt lätt blir så väldigt aggressiva när man inte blir imponerad av dem.

Vad är mekanismen bakom att unga tjejer försvarar äckliga gubbar? Är det att de är så hårt drillade i att livnära sig på bekräftelse från män att de inte kan se det negativa i det? (Inget illa menat, vi kvinnor är alla hårt drillade i det.)

Nu var han 30 år och alltså ingen gammal gubbe. Och nej i mitt fall behöver jag ingen bekräftelse för att livnära mig så där är du fel ute.

Kl

För att klargöra saker så försvarar jag INGEN, varken hans kommentar eller hans sätt på dejtingstråden. MEN därimot uppkom väl allt tjafs där då någon skrev "finns de inga normala män därute" och då starta väl han sitt uppror om kvinnor. Finns inga som helst ursäkter för hans beteende som sagt.
Det jag menar är just den kommentaren och jag får ha min åsikt utan att va korkad, osmart som ni säger. Alla har inte samma tänk så acceptera det istället för att trycka ner dom som tycker olika. Och visst jag sa ett och annat men det är just för att jag är trött på bukeligan som alltid ska gå på en för att man inte tycker likadant.
Jag tycker det är överdrivet att jämföra det med diverse saker som ni nämnt då det inte alls är samma sak. Och om det hade vart olämpligt hade inte moderatorn tagit bort det då hon gör det annars ganska snabbt med olämpliga kommentarer? Dom största slemmen har ni ändå runt omkring er här på buke som fortfarande har konto, som ber om lättkläda bilder på unga tjejer. Men det ni inte vet har ni inget ont om såklart :)

Denna tråd verkar bara va till för att gratulera alla "unga" tjejer att dom klarat av att markera för en kille och säga att det är sååå synd om dom
som inte höll med er för att vi saknar empati med mera.

Senast ändrad:

Men det ni inte vet har ni inget ont om såklart :)

Det vi inte vet har vi svårt att bemöta skulle jag istället vilja säga!

Det jag tycker att jag kan göra är att varje gång jag blir utsatt för "svinen" direkt eller indirekt bemöta, säga ifrån och markera. Varje gång. Hur ska vi annars få till en förändring i samhället? Hur ska vi annars ha möjlighet att lära dessa människor vart gränsen går?

Och när vi ändå är inne på gränser så har vi alla människor olika toleransnivå. Min gräns gick uppenbarligen vid den omtalade användarens kommentar. Din gräns kanske är högre. Men det betyder inte att det är rätt att kalla den som har en lägre toleransnivå för torr, kärring och allt vad vi/jag blev kallade av dig. När du gör det ser i alla fall jag det som att du blev en av de som klev över min gräns. Du nedvärderade min känsla och min rätt att tycka att någon gått över min gräns.

Nu var detta jämfört med andra saker som händer på nätet och i världen en ganska harmlös historia men detta är ett återkommande beteende vid andra typer av kränkningar, överfall, misshandlar, våldtäkter. Att vissa tar sig friheten att berätta för offret vad denne har rätt att känna eller ej. Var dennes gräns borde gå och vad denne borde tollerera. Jag tycker att beteendet är förkastligt.

Mvh Miks

• Gilla
Reactions: LBR

Jo det är sant.

Det är nog omöjligt att lära dessa människor vart gränser går då de bara går vidare till nästa och fortsätter så tills de får napp.
Och en förändring i samhället tror jag inte heller på genom detta sätt även om man skulle vilja det. Men dessa människor som håller på på detta sätt har nog väldigt låg intelligens nivå och tänker nog inte så långt för att kunna göra en förändring hos sig själva, därimot kanske de växer upp en vacker dag och inser vilka sluskar de varit.

Men ja du har rätt på många håll, och kan be om ursäkt för alla saker jag kallat vissa då det var rätt onödigt gjort.
Därimot är ni exakt likadana och kallar en osmart m.m för att jag inte tänker som er.

Och jag får ha min åsikt om att de var löjligt med mera att ta åt sig och kalla han diverse saker för den simpla kommentaren lika mycket som att ni har er åsikt om att det var slemmigt och sexistiskt. Men ja min toleransnivå är mycket högre än denna kommentar. Men det betyder inte att jag låter mig livnära mig på mäns kommentarer eller tycker att taffsning med mera är okej för det är det inte.

Fast syftet är ju inte nödvändigtvis att den slemmiga personen ska inse att han gjort fel, utan för mig är det viktigt att säga ifrån för att andra ska se att det inte är ok. Det är ju för att alla unga tjejer som hänger här ska kunna se att det beteende han visar upp inte är ok, och att det inte är ok heller när andra män gör liknande saker (dvs säger/visar att kvinnor är till för att tillfredställa män). För jag vet inte om jag är cynisk, men jag tror ju inte att unga tjejer idag har det lättare än jag hade det för tio år sedan, och då är det viktigt att alla som befinner sig i samhället och stöter på de här gränslösa typerna vet om att det de här personerna (männen?) gör är fel.

Jag kollade, han är inte bannad. Lite förvånande tycker jag som annars upplever att taket är väl lågt här. Att upprepade gånger kalla en annan användare för idiot trodde jag var nog för att bli bannad ett dygn eller så. (Eller jag kanske inte fattar straffsystemet, det är något med varningar och grejer va?)
Ja, han borde definitivt ha blivit bannad ett dygn. Andra användare har blivit det för mindre. Alla får inte varningar och med tanke på hur han betedde sig och att han blev tillsagd i tråden men ändå fortsatte så kan man ju definitivt tycka att han borde ha blivit bannad på en gång.

För min del har jag tappar lite lusten för Buke faktiskt. Att bli otrevligt bemött av nån random snubbe är inte hela världen, men att moderatorerna tycker att allt är i sin ordning och det är OK att tilltala mig, eller någon annan här, på det viset? Nej, det känns minst sagt otroligt tråkigt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 892
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 488
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar