Jag tänker att jag kan vara med här lite halvt eftersom min bror har en Samojed som jag lånar så fort jag får möjlighet (mest för hennes och min brors skull dock snarare än min egen, eftersom hon har knäck i öronen och drar som en tok
).
Hon heter iaf Pepsi och är alltid glad till typ allt och en väldigt rar hund i det stora hela. Hon och Svansson älskar varandra och leker som tokar (när Svansson mår bra) samt går som om de vore samma individ på promenaderna. Jag ser liksom två koppel men bara en enda vit massa framför mig
Pepsan var tänkt som en aktiv familjehund och min brors ex (som han skaffade hund ihop med) ville tränat och tävlat agility med henne. Dessvärre kom en separation och dåliga höfter ivägen så nu är hon promenadsällskap och en glad soffhund, typ. Tyvärr är min bror inte så himla intresserad av att gå kurser eller liknande (jag försöker få iväg dem), men hon är rätt så lättlärd och vill väldigt gärna göra som min bror säger så jag tror att hon hade kunnat vara en rolig träningskompis också.
Jag passar henne i omgångar som sagt och hon är totalt ointresserad av mig efter vi har hälsat på varandra (om jag inte har mat då eller sitter i soffan, då kan hon komma upp och gosa i 10 minuter tills hon dör värmedöden liksom
), men hon hänger som sagt ihop väldigt mycket med Svansson så det går liksom att göra grejer ändå eftersom hon inte vill bli lämnad av honom (överlag är hon rätt pipig och har viss separationsångest tyvärr, vilket iofs börjar reda upp sig men det är ingen hund som en lämnar ensam hur som helst).
Min plan är att jag ska låna henne lite mer och kanske försöka hitta på något i form av kurs framöver tillsammans med henne, bara så hon får lite miljöombyte och lite utmaningar i tillvaron för hon är som sagt en himla rolig hund som studsar fram genom tillvaron