machafuko

Trådstartare
Jag älskar spetsar och ser allt för få här i forumet. Så nu anropar jag alla spetsar till en gemensam tråd. Spetsar, var är ni?

Berätta om er själva
:D:D

Jag har en mittelspitztik som är 9 månader, och en ytterligare mittelspitztik som är 5 månader (den sistnämnda är dock hela familjens hund, den förstnämnda är min egen). Mysiga hundar!

Jag är spetsmänniska! Isländsk fårhund är Rasen med stort R för mig.

Tyvärr har jag problem med luftrören och tål inte att bo tillsammans med en spets... så nu är det pudel som gäller. Jätteroliga hundar, men de är ju inte islänningar...

Här är vår Saga :)
DSC_0137.jpg

Jag har 2 st American akita tikar. En på 4 år och en på snart 10 mån.
Tävlar/tävlat lydnad, bruks, utställning, viltspår med den stora. Sysslar lite med freestyle och nosework (godkänt doftprov eukalyptus) på fritiden. Nästa år blir det troligen bara bruks och förhoppningsvis lite freestyle och nosework.
Kommer starta valpen i lydnad och bruks nästa är år tanken.
YKfsmek.jpg
TbUUTu0.jpg
Ey8imVh.jpg

Du vet ju redan vilka hundar jag har men de andra i tråden kanske inte vet :angel:
Jag har två eurasier, far och son. Ställer ut, tävlar rally, viltspår med den äldre. Planer på att testa på brukset också. Den yngre får vi se, rally och utställning kommer det nog bli iaf.
Zeppelin_1_800.jpg

wp-1476324885389.jpg

Jag har 2 st American akita tikar. En på 4 år och en på snart 10 mån.
Tävlar/tävlat lydnad, bruks, utställning, viltspår med den stora. Sysslar lite med freestyle och nosework (godkänt doftprov eukalyptus) på fritiden. Nästa år blir det troligen bara bruks och förhoppningsvis lite freestyle och nosework.
Kommer starta valpen i lydnad och bruks nästa är år tanken.
YKfsmek.jpg
TbUUTu0.jpg
Ey8imVh.jpg

Åh dessa vackra skapelser :love::love:

Har alltid velat veta mer om den amerikanska akitan. Det bor en akita i vårt område men jag har aldrig vågat gå fram till ägaren :o

Du vet ju redan vilka hundar jag har men de andra i tråden kanske inte vet :angel:
Jag har två eurasier, far och son. Ställer ut, tävlar rally, viltspår med den äldre. Planer på att testa på brukset också. Den yngre får vi se, rally och utställning kommer det nog bli iaf.
Zeppelin_1_800.jpg

wp-1476324885389.jpg

:love::love:

... Förresten, har bara sett dig med Eurasier här på buke. Är du ensam? O_o:D

Jag och sambon har två mittelspitzar. Iza som är 4 år och Reka som är snart 5 månader. De kommer från samma uppfödare och Rekas mormors mor är Izas mormor.

Iza tävlade jag ett par gånger i rallylydnad med och hon var duktig. Men hon får problem med andningen när hon blir uppspelt, så nu gör vi inte så mycket med henne.

Reka är jag fodervärd åt, så uppfödaren kommer att ställa ut henne ett par gånger. Jag kommer att börja träna henne i rallylydnad till våren. Eventuellt ska jag försöka mig på att spåra lite med henne,

Jag har en japansk spets, 8 år gammal.

Sami heter han, är och har alltid varit en handfull. Två brukshundar är ingenting om honom. Ganska hård och väldigt mycket egen agenda. Dock väldigt lättmutad med godis :D

Är lite småpensionär pga olika omständigheter, men vi tävlar lite när andan faller på. Har ett andrapris i elitlydnad, tävlar lägre spår, och har tävlat en del agility på äldre dar.

Världens vackraste lilla vita fluff :love:

Jag ger upp, får se om jag återkommer med bilder (jag VET hur man gör, men det funkar inte :rage:).

Senast ändrad:
Jag har en Canaan dog som blir 3år i Mars. En härlig herre med massor av konstigheter för sig :)
Han är lite lat och inte super aktiv, var meningen att han skulle hänga med mycket på tur med hästarna, men han vänder hem när han blir trött och ligger på trappan och väntar när man kommer hem igen. Händer såklart inte varje gång, utan ibland :) För honom verkar det helt okej med 4 promenader om dagen och hjälpa till med stallsysslorna mer eller mindre :)

Först som valp och sedan en bild från i vintras :) Har tyvärr inga nya!
10606195_10152625840488094_4366011153248265890_n.jpg

10419015_10153163719278094_997560413357065516_n.jpg

Jag har eurasiern Ludvig. Han gillar att åka. Skoter ATV, båt, han är först.:D
Vi har varit på några utställningar men nu är han kastrerad p.g.a. prostataproblem.
Han är en skogsmulle-hund i första hand. Sedan tränar vi lite hemsnickrade varianter på agility och kör mycket aktiviteter med nos och vad naturen erbjuder när vi är ute.
Inget mer seriöst än så. Vi hade en instruktör som bodde här förut som vi gick lite vardagslydnad och aktivering för, men hon har flyttat. :(
10968427_10153017334192778_7139503778439650910_n.jpg

Senast ändrad:
Jag har eurasiern Ludvig. Han gillar att åka. Skoter ATV, båt, han är först.:D
Vi har varit på några utställningar men nu är han kastrerad p.g.a. prostataproblem.
Han är en skogsmulle-hund i första hand. Sedan tränar vi lite hemsnickrade varianter på agility och kör mycket aktiviteter med nos och vad naturen erbjuder när vi är ute.
Inget mer seriöst än så. Vi hade en instruktör som bodde här förut som vi gick lite vardagslydnad och aktivering för, men hon har flyttat. :(
10968427_10153017334192778_7139503778439650910_n.jpg

Åh stort fluff :love::love:

Vi ska få hem en liten eurasiervalp nästa år:up:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 643
Senast: Piaff
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 925
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
395
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka