Spermiedonation

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Spermiedonation

*knapplån*

om det där med att fixa spermiedonationen själv så att säga..
hur skulle det egentligen funka i verkligheten?
alltså, hur lång tid har man på sig från.. ähum, uttömningen :o till själva, ja.., införandet?

Jag menar, det skulle väl kännas lite småjobbigt att donatorn typ är inne på ens toa och "donerar" och sedan kommer ut med en kopp som man sedan ska.. tja.. :crazy:
Men samtidigt kan man väl inte precis springa omkring på stan med de små simmarna eller skicka med posten? :p
 
Sv: Spermiedonation

tja, hästsperma skickas ju kyld med posten, till seminstationerna... ;)
 
Sv: Spermiedonation

Balsamin - hur går det nu då? Har ni kommit er iväg till Danmark?

Själv håller jag med din man. barnets föräldrar är ni. Alltså, egentligen är väl inte skvätten spermier så intressant? personen som donerat har ju gjort det för att hjälpa sådana som er och inte för att de vill bli pappor.

Jag kan tom tänka mig att det är lättare för ett barn att acceptera att ens föräldrar fick medicinskt hjälp för att han/hon blev till än att man skall veta att den medicinska hjälpen är en person som kan kallas pappa. Det är märkligt, egentligen.

Alla människor har inte heller samma lust att veta "sanningen" utan är nöjd med det som är. Barnet kanske resonerar som din man i framtiden och skulle bara bli störd/ledsen och förtvivlad av att någon annan skulle vara pappa.
 
Sv: Spermiedonation

*Knapplån*

Måste bara tipsa om en underbar bok som förklarar för barn det mesta om hur barn blir till och hur kärlek kan se ut i olika familjer.

Massor av fina teckningar och berättelser om spermierna och ägget. Och även förklaringar på andra sätt som man kan få eller göra bebisar på, med fina illustrationer om insemination, provrörsbefruktningar, kejsarsnitt, adoption homosexuella familjer etc etc.

Allt du skulle vilja veta om ägg, spermier, barn och familjer
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok För någon som alltid velat vara anonym, som inte velat ta plats och som knappt vågat göra sin röst hörd. Som alltid levt i skuggan av...
Svar
8
· Visningar
1 313
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 267
Senast: Liran
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 804
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp