Spermiedonation

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Spermiedonation

Balsamin skrev:
Min sambo har en sjukdom som dels orsakat våra problem att få barn, men också gjort att han har rörelsehandikapp. Jag tror att sjukdomen gör det svårt för oss att bli godkända för adoption. Dessutom håller vi på att bli för gamla även för det.

Hans sjukdom som är ärftlig är också en anledning till att donation känns som ett ganska bra alternativ.

Jag tycker du tänker helt rätt, jag har själv MS och hade jag vetat det när jag var gravid så hade jag inte behållt barnet pga risken att han kan få det. Nu är bara risken 2 % så jag ångrar ju inte att jag behöll honom överhuvudtaget men får han MS sedan så kommer jag att gräva ner mig .....
 
Sv: Spermiedonation

okej men i värsta fall får ni väl gör som de andra sagt....känner ni inte nån bra avelshingst? ups hehe nej men de borde ju finnas nån vän som vill hjälpa er???
 
Sv: Spermiedonation

Jag är själv inte negativ till den varianten. Hellst skulle jag vilja fråga min svåger som redan har 4 barn. Vore det min syster som hade svårt att bli gravid skulle jag inte tveka att ge henne några ägg och för en man är det ju mycket enklare...

Men min sambo vill absolut inte veta vem donatorn är. Han vill inte att hans bror ska få veta något om våra problem överhuvudtaget.

Danmark däremot är han positiv till så det blir nog ett försök där.
 
Sv: Spermiedonation

Jag hade definitivt satsat på Danmark.
Jag har på mycket nära håll sett hur nedtryckt ett barn blivit av att hans riktiga far inte velat ha kontakt med honom, även om nya "pappan" funnits där. Kanske lika bra att inte veta vem han är, då behöver man inte känna sej ratad? :confused:
 
Sv: Spermiedonation

Lycka till!
Annars så är väl krogen ett alternativ, då så behöver ju ingen veta om ert problem.
 
Sv: Spermiedonation

Inte_Ung skrev:
Lycka till!
Annars så är väl krogen ett alternativ, då så behöver ju ingen veta om ert problem.

Enda problemet är väl att man inte vet vilka könssjukdomar objektet bär på...eller kan man med att be honom använda kondom, men sen be att få ta hand om den efteråe? :confused: :idea:
 
Sv: Spermiedonation

Jag har nu varit in på den danska klinikens hemsida och på spermalabbets sida.

De har en särskild sida för USA marknaden. Tydligen är skandinaviska gener populära. Det var rena science fiction. Lång list på donatorer med fiktiva namn som Aage, Jon och Timm. Med lösenord fick man se detaljerad beskrivning av dem. Jag skaffade inget lösenord så jag fick bara se längd, vikt, hårfärg, ögonfärg och blodgrupp.

För 75 000 § fick man ensamrätt till en donator. Vem betalar det? Får donatorn skaffa egna barn då?

Vi lever i en mycket konstig tid!
 
Sv: Spermiedonation

jag kom på en jättebra sak....alla på buke hjälper till att samla in som åvanstående skrev och så skakar man lite....perfekt o så säjer man att pappan e buke såklart. då vet man ju....nej skämt o sido...
 
Sv: Spermiedonation

Upptäckte att jag svarade på fel :o , ska förstås vara till trådskaparen!

Jag jobbar med familjerätt och har både i jobbet och privat träffat vuxna människor som är förtvivlade över att de aldrig kan få reda på vem deras biologiske far är. Jag håller därför inte med de som anser att gener är obetydliga och att det är det praktiska föräldraskapet som betyder något.

Din sambos sjukdom KAN göra det svårt att bli godkända som adoptivföräldrar, MEN om du är helt frisk finns det absolut en möjlighet! Är han mycket äldre än dig är detta förstås också ett hinder, men än är du inte för gammal! Jag gav härom månaden medgivande till ett par som är 40 respektive 44 år.
 
Sv: Spermiedonation

Vi kan ju lägga ett kuvert med donatorns namn och person-nummer i hos någon "överexequtor" av något slag.
Och så kan detta kuvert få öppnas när resultatet (barnet) har fyllt 18, om det vill det då.
Lätt!
 
Sv: Spermiedonation

*knapplån*
INseminationen måste ju göras till den här låten, med Heart

All I Want to Do is Make Love to You

It was a rainy night
When he came into sight,
Standing by the road,
No umbrella, no coat.
So I pulled up alongside
And I offered him a ride.
He accepted with a smile,
So we drove for a while.
I didn’t ask him his name,
This lonely boy in the rain.
Fate, tell me it’s right,
Is this love at first sight?
Please don’t make it wrong,
Just stay for the night.

All I wanna do is make love to you
Say you will
You want me too
All I wanna do is make love to you
I’ve got lovin’ arms to hold on to

So we found this hotel,
It was a place I knew well
We made magic that night.
Oh, he did everything right
He brought the woman out of me,
So many times, easily
And in the morning when he woke all
I left him was a note
I told him
I am the flower you are the seed
We walked in the garden
We planted a tree
Don’t try to find me,
Please don’t you dare
Just live in my memory,
You’ll always be there

All I wanna do is make love to you
One night of love was all we knew
All I wanna do is make love to you
I’ve got lovin’ arms to hold on to
 
Sv: Spermiedonation

Men restan av verserna då?
Den med :
Please understan I'm in love with another man.
But the only little thing that he couldn't give me..
o.s.v. minnet är skralt.

Hur som helst, den låten är ju en handbok och manual till hur man löser manligt fertilitetsproblem.
 
Sv: Spermiedonation

ll I Want to Do is Make Love to You

It was a rainy night
When he came into sight,
Standing by the road,
No umbrella, no coat.
So I pulled up alongside
And I offered him a ride.
He accepted with a smile,
So we drove for a while.
I didn’t ask him his name,
This lonely boy in the rain.
Fate, tell me it’s right,
Is this love at first sight?
Please don’t make it wrong,
Just stay for the night.

All I wanna do is make love to you
Say you will
You want me too
All I wanna do is make love to you
I’ve got lovin’ arms to hold on to

So we found this hotel,
It was a place I knew well
We made magic that night.
Oh, he did everything right
He brought the woman out of me,
So many times, easily
And in the morning when he woke all
I left him was a note
I told him
I am the flower you are the seed
We walked in the garden
We planted a tree
Don’t try to find me,
Please don’t you dare
Just live in my memory,
You’ll always be there

All I wanna do is make love to you
One night of love was all we knew
All I wanna do is make love to you
I’ve got lovin’ arms to hold on to

Oh, oooh, we made love
Love like strangers
All night long
We made love

Then it happened one day,
We came round the same way
You can imagine his surprise
When he saw his own eyes
I said please, please understand
I’m in love with another man
And what he couldn’t give me
Was the one little thing that you can

All I wanna do is make love to you
One night of love was all we knew
All I wanna do is make love to you
Say you will, you want me too

All night long
All night long
All night long
All night long
 
Sv: Spermiedonation

Jo, jag brukar tänka på den ofta.

Ikväll hade jag fått mail-svar från den danska kliniken. Det känns konstig och overkligt.

Vi var välkomna om vi ville. Allt de behövde var en underskrift från min man. Formuläret och en informationsskrift var med som bilaga. De ville ha adress och personnummer på oss båda. Mannens längd, vikt, hår och ögonfärg. Kostnad 2500 danska kr.

Obs! Jag har inte bestämt mig än. Men tycker att det är otroligt märkligt att barn kan bli till på detta vis...
 
Sv: Spermiedonation

Jag har läst hela din tråd och förstår väl din ambivalens.

Jag hoppas att du och din man kommer fram till ett, för er, rätt beslut och att allting efter det känns bra!! :love:
 
Sv: Spermiedonation

Jag har idag hunnit bestämma mig för att göra det en gång, börjat kolla hotell och flyg och sånt. Senare ändrade jag mig och tänkte strunta i alltihop. Nu har jag och sambon pratat i en timme och nu väger jag över mot ja igen. I alla fall ett försök. Det är ju ändå längt ifrån säkert att det blir något och jag slipper ångra att vi aldrig försökte.

Trådarna om IVF som kommit upp ikväll känns också som ett "tecken" på att jag också borde göra ett försök.

Nu ska jag sova på saken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok För någon som alltid velat vara anonym, som inte velat ta plats och som knappt vågat göra sin röst hörd. Som alltid levt i skuggan av...
Svar
8
· Visningar
1 313
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 267
Senast: Liran
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 805
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp