Spec egenheter hos eran hund?

Sv: Spec egenheter hos eran hund?

är det Nallo du har va? ;)

Nallo handlar. Är det nåt han vill ha så byter han det mot en leksak.

Han älskade toarullar som valp

Är också rädd för sopborsten och ääälskar att åka bil ;)

Och hoppar och snurrar och skäller när man ska gå ut :D

hehe när han var valp och brosan lyssnade på elvis så låg han i eller under sängen och ylade. Antingen tyckte han det lät hemskt eller så sjöng han med. Men bara till Elvis :D

Senast ändrad:

Hi hi, dom är kanske hemliga kusiner!
Min vovve är tokig i cider och läsk.
I skogen nöjer hon sig inte med att bära omkring på småpinnar, hon ska ha dom som liknar omkullfallna trän!

Vet inte om det är något speciellt men vår jycke ska ha sina tre promenader om dagen.
Och det gäller vårt område, har jag kommit underfund med. Är vi borta runt lunchtid och jag går en sväng med honom där, räknas det bara som "bonus".
Han ska gå hemmarundan också, det är inte förhandlingsbart.Han har tre svängar han ska checka av dagligen.
När han tycker att det är dags för att läsa kvällstidningen så sätter han sig ner och spänner ögonen i en. Bryr man sig inte så börjar han "uffa" uppfordrande, trampar med framtassarna för att till slut gå fram och knuffa i oss.
När han äntligen fått upp någon av oss fnyser han lättat.

Han snarkar ibland.....när han var ung hade han lite sömnapne också. Jag låg ibland vaken och väntade på nästa andetag....
Tack och lov har han slutat med det. Man blev ju nervös...

Så fort han blir glad springer han och torkar av sig på soffan. Likaså om han är blöt efter promenad. Vi kastade ut tygsoffan/badhandduken och skaffade en i skinn i förhoppningen att det inte skulle vara lika trevligt.
Inte lika bra, tyckte jycken, men i brist på bättre så....

Han har missuppfattat litegrann det här med att vakta. Han skäller på de som far förbi på vägen,men inte på de som kommer in på gården. Vi hade hellre sett att det varit tvärtom.

Och något väldigt irriterande; när vi ska bort blir han jättehungrig och sätter igång att äta.
Men vi ska vara fullt påklädda och stå med handen på dörrhandtaget innan han sätter igång. Så där får vi stå och vänta under tiden han kastar i sig maten.
Man skulle ju önska att han åt sakta åtminstone, men icke det.Här äts det som om det var sista måltiden på en månad.

Roligt att läsa om alla hundar :D tja min hund (shih-tzu) e väl inte så speciell. Han har ju sin nallebjörn som han rider på å den plus en pipleksak i form av en clown å en boll ska han alltid ha med sig i sängen när han ska sova. Om man skulle råka sjunga med när man har musik på så börjar han yla :( måste låta illa :) han gillar ananas å äpplen å mammas hemgjorda hundmat :d slut på nolltid å pizzakanter :love: min lilla sötnos, å så har vi katterna då som e allmänt galna :love: :smirk:

Min ena tik fullkommligt älskar stark mat gärna thailändskt eller indiskt samt kardemumma. Alltså riktigt stark mat menar jag - hon får det dock inte så ofta, jag kom på det en dag då jag ville prova om hon verkligen skulle äta det och det gjorde hon.

Hon har även tagit vattenskålen, burit iväg med den och häll ut den över mina fötter några gånger då hon tyckt att jag inte brytt mig om henne då jag lagat mat. :mad:

Sedan har vi lilla beaglen som älskar varmt och torrt. Det bästa som finns är att krypa ner i husses sovsäck då man tältar och lägga sig vid fötterna. Beaglen är också väldigt bestämd över tider i allmänhet och särskillt läggdagstiden.... Ett tag pinkade hon i min säng om jag inte gick och la mig.
Hade även problem med pinkeriet i sängen då hon ansåg att hon förorättats på något vis. Hon gjorde skillnad på vem som kastat hennes leksak eller liknande dessutom (jag eller min fru) och kissade ner den personens kudde när ingen såg. Var rätt jobbigt för man fick ju aldrig tag på henne då hon gjorde det.... men det har löst sig nu.... tror jag...hoppas jag :crazy:

Mvh
Björn

Jo en sak till angående roliga hundar;

Farsans hund dyker då han badar. Alltså han simmar under vattnet och djupt under det! :eek:
Sedan kommer han upp igen och frustar och pustar vatten så det sjunger om det och sedan på det igen.

/B

Min hund kan öppna alla sorts dörrar. Och då han inte är så lång när han sträcker på sig så att tassarna når, utan han öppnar med tänderna. Kvittar om dörren går innåt eller utåt. Han visar tänderna när man har gjort något dumt eller om han ska smila in sig.

Han ska alltid ligga i sängen och gärna med huvudet på huvudkudden. Han klarar av lägga sig i sängen under täcket utan att man märker att han har varit där förren man drar bort täcket och ska gå och lägga sig och ser jordhögen efter honom. :(

Han gruffar om man ska göra saker med honom som han inte gillar. Gillar inte att gå upp på morgonen utan jag behöver ibland väcka honom både en och två gången innan han går upp.

Älskar att åka bil och följer gärna med på olika evenemang. som ex Falsterbo. Är hur snäll som helst och lägger sig bara ner vid mina fötter när jag stannar till för att kolla in olika saker.

Gillar att vara med i stallet och är alltid med i boxarna när jag mockar ligger i en hörna och övervakar att jag gör ett bra jobb.

Han har ett fenomenalt luktsinne kan lukta sig till det mesta. Har ibland underat om jag skulle träna sök/spår med honom men tiden räcker inte till.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 417
Övr. Hund Tänkte att det kunde vara intressant att se hur stor variansen i raser är här inne på Buke genom att varje medlem får lista 1) vilken...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 798
Senast: Sebastian
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 629
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21