Spec egenheter hos eran hund?

Mirre

Trådstartare
har era hundar några speciella egenheter?

Nallo älskar starka halstabletter, citron och morötter.

Lyssnar på kommandot trava och gallop, lite tufft

Svär :D låter som det alla fall, när han blir sur

Sv: Spec egenheter hos eran hund?

Min vuxna labbetik har ibland problem med att förstå älsklingskommandot: "Varsågod" Hon vill gärna veta med säkerhet att hon FÅR ta maten/godiset. Det duger inte att matte mumlar, utan jag måsta AAAARTIKUULEEERA...

Det mest ångestfyllda (för oss båda) tillfället var:

En morgon när jag efter promenaden gett henne en banan (älsklingsfrukten), mumlade jag "varschego" och gick till sängs igen.. ca en timme senare när jag skulle gå på toa såg jag hundstackarn sitta och desperat fixera bananen med blicken. Vill tillägga att snålvattnet bildat en insjö runt henne :-)

Selma gör massa roliga ljud. Har tränat lite så hon kan göra ett gurgelljud på kommando, och jama som en katt (det är det hon gör på min användarbild). Hon snarkar högt när hon sover och knorrar när hon är trött. Ibland står hon och sover och snarkar. Ser jättekonstigt ut.

Ibland hoppar hon upp på mammas och pappas säng, men det får hon inte. Så när man ska ta ner henne därifrån lägger hon sig FORT och börjar snarka högt. Fast med öppna ögon. :D

Jag har en stor spegel i ett rum, ibland kan man höra henne stå och "prata" där inne, går man in och kollar då så står hon och pratar med sig själv i spegeln. :)

Hon är en riktig bulldozer.. Men det är nog alla staffar. Hon går hellre rakt IGENOM saker än förbi. Ger man henne en leksak så brukar alltid leken gå ut på att förstöra leksaken så mycket som möjligt.

Och så hälsar hon så gulligt på folk. Min lillebror hälsar hon alltid likadant på, hon springer fram till honom, hoppar upp med framtassarna och krafsar samtidigt som hon böjer bak huvudet och riktigt sträcker på sig... Sen hoppar hon ner och har hälsat färdigt. :p

Senast ändrad av en moderator:

Min hane har inga speciella egenheter förutom att han låter som en gris och visar tänderna när han är glad. Vilket gör att alla tror att han är farlig trots att svansen går i 300 km/h :crazy:

Börjar däremot fundera på om det inte är kängru och hare inkorsat i min samojedvalp... Hon studsar på alla fyra när hon är glad och försöker greppa saker med framtassarna.

Sen har vi en katt som tror han är en hund (nu när jag ändå e inne på ämnet :D )

Säger jag skall te min hane så jamar katten, ber jag hunden apportera nåt så kommer katten oxå me nåt i munnen å så kommer han i full fart när man ropar på han.

Fritz speciella egenhet är väl att han inte har någon speciell egenhet! :smirk: Tyvärr måste jag erkänna att det är en väldigt humorlös hund! Visst är han supergullig och charmig, tex lägger han alltid huvudet på sne när man pratar med honom! :love: :love: Vet egentligen inte vad det beror på. Humor och jakt kanske inte är förenligt! ;) :confused: :D

/Timsetim

Han är ju dalmatiner,och skrattar ofta.gärna och mycket.
Så är han morgontrött.Att vara tvungen att gå upp före nio är djurplågerí om du frågar Bruce.

Selma sover gärna till 12 om hon får. Går aldrig upp tidigare än 10. :D

Min hund visar också tänder när han är glad. :D

Han jagar fåglar (konstigt :angel: ) men bara skator och liknande storlekar, småfåglarna och han kommer jättebra överens :p

Hemma hos mormor och morfar (+ deras hus på "landet") så går han inte föräns han får 3 kex... inte 2, utan 3!

Bara för det kommer jag inte på nått mer :D

En massa konstiga saker för sig har min hund..

Han har 150 olika ljud för sig..
Han sover gärna i badkaret

http://community.webshots.com/photo/179509324/179509896akvlxc

Han är extremt morgontrött, han jäspar så högt då så att han
väcker hela trapphuset på väg ut..

Han kan vara extremt SUR, riktigt kärringsur, man ser på hela han att han är missnöjd..

Han sover PÅ mitt huvud, på min kudde på kvällen och morgonen,
på morgonen väcker han mig med en slick i ansiktet, inte för att
han vill gå upp utan för att JAG ska gå upp så han kan ta min plats i sängen..

Han dyker från bryggor.

Han gillar att bli dammsugad på kroppen..
mm mm mm

loke har en väldigt stark personlighet och har massor med lustiga saker för sig. han sjunger till musik (helst munspel), älskar clementiner, får "galna-loke-sjukan" ibland när han har skitit, då rullar han med ögonen och springer runt i cirklar så fort han bara orkar, älskar att böka med huvudet och låta som en nöffande gris och han sover gärna på rygg bredvid mig (med täcke och huvudet på kudden).

minina vågar inte ta för sig på samma sätt, men hon är ganska "pratig" och har man väl börjat klia henne på bröstet får man inte sluta. gör man det påminner hon en genom att skrapa på en med tassen. sedan gillar hon att bli klappad på nosryggen och lyfter upp ens hand med nosen om man slutar. även hon kan få lite tokryck och kuta runt runt runt med krum rygg och finta som ingen annan. och så gillar hon att hoppa upp på saker. bänkar, stenar osv.

Min lilla tjej snurrar runt runt då hon vill ha något t.ex då det är matdax. Min sambo kommer hem vid halv fem och vid den tiden springer hon från fönster till fönster i lägenheten och väntar. Om han är sen gnäller hon.
Hon är en riktig sjusovare och kan sova till ett om man inte väcker henne. Och jag har aldrig hört en hund snarka med sån ljunivå :D .
När hon är ute och får upp spår låter hon som en gris.
Hon är för övrigt en riktig fislisa. Och då hon har släppt sig flyttar hon på sig direkt och ligger vi i sängen lägger hon nosen under täcket.Ibland tittar hon förebrående på en som att hon inte förstår var stanken kommer ifrån.

Min yngsta tik har en massa konstiga saker för sig. Kan knappt komma på allt...

*När hon vill busa springer hon till sin leksakslåda och hämtar en lämplig leksak, sen kommer hon med leksaken och ooooooar på ett skumt sätt för att säga till husse eller matte att det är dax att leka.
*Hon snor tomma toarullar från "papperskorgen-med-lock" på toan! Hon älskar tomma toarullar.
*Är livrädd för sopborsten (varför har jag ingen aning om)
*Hoppar och snurrar runt när man ska gå ut.
*Tror ibland att hon är knähund och vill gärna sova under täcket i sängen.
*Ser hon något skumt ute så skäller hon inte, hon offar!
*När hon vaknar på helgerna och väcker matte så är det inte för att gå ut å kissa utan för att hon vill ha mat (hon är alltid hungrig)
*Älskar att åka bil, går man förbi en bil med öppet bagage så hoppar hon snabbt in!
osv osv....

Tim (chihuahuan:
sätter gärna på gosedjur :angel: Dom är hans flickvänner ;)
Dansar när han vill något. Älskar att bli kliad på nosen och gnäller om man slutar innan han är nöjd. Han ylar när jag gråter :love: och gillar att sova där det är varmt och trångt. Hittar han ofta med en av katterna i smutstvätten, under täcket, i skohyllan eller varför inte där solens strålar tränger in på golvet.

Bobo (dvärgpudeln):
älskar snö - skuttar och dyker med huvvet före i snön. Han gillar dragkamp och gillar att suga på andra hundars öron :eek:
i övrigt är han rätt så lik chihuahuan ;)

Riddick (Flat-valpen):
Matglad, gör allt för godis. Ligger gärna på rygg och drömmer intensiva drömmar. Jagar flygande löv när han är ute och slickar gärna husse mellan tårna :angel: Sen så fiser han emellanåt så det går inte att vara kvar i rummet. Han älskar sand och skuttar omkring som en galning i sanden. Han ogillar kloklippning brukar lyckas klippa en klo om dagen... om jag har tur, han är som en metmask.

Nä nu fick jag minnesförlust.

Mammas hund dricker gärna sprit. (Misstolka nu inte detta
som att vi fyller hunden, vi talar enstaka smakprov för att
se hur galen hunden är.)
Hon älskar cigarettrök. Jag är övertygad om att hon skulle
röka om hon kunde. Hon följer alltid med rökare ut och sitter
tryckt jämte dem och sniffar.
Hon tar gärna snus om hon får chansen.
Tur att hon är hund och inte människa för då skulle hon vara
missbrukare.

Jag glömde en sak.. Selma är rädd för kaniner. När vi skulle gå till kaninerna på 4H var hon så rädd så hon skakade.

Hon hatar snus och skäller åt snusdosor men hon vill ändå ta :p

Vi har börjat fundera på om Eroz är en katt för han leker alltid som en katt...han älskar att kasta upp grejer i luften. När det är snö ute så brukat han dyka rakt ner i snön me framtassar och nos, typ som om han jagade möss. Han hatar brödrostar, springer och gömmer sig så fort vi tar fram den. Tror inte han gillar lukten av bränt bröd (vilket det alltid lyckas lukta när jag ska göra rostat bröd :angel: )
Sen får han konstiga ryck ibland å springer som en galning och slänger till med höfterna mot altandörren så nu har han lärt sig att om han tar i riktigt hårt så flyger dörren upp (när den är LÅST!) Får nog ta och köpa en ny dörr snart! :D
Var väl det jag kom på! :)

hehe näe stackarn! :D
Våran jämthundstik som vi hade förut snodde en banan och sprang och gömde sig. Vi letade överallt efter den och sen såg vi ett öra, och ett bananskal som hängde ur hennes nos bakom soffan :D
Fast hennes mage gillade inte det, och inte vi heller kan jag tillägga :crazy:

haha Nallo vill ha en hårdmacka med ost på morgarna.
Lägger man på två skivor tar han den inte utan bara blänger på en. Men får han tre då är det bra. ;)

Helia äter allt utom mandariner och älskar att leka med dammsugaren.
Sen måsta man göra den speciella "varsågod-gesten" när man säger varsågod , annars sitter hon bara och stirrar på mig.
-Får jag verkligen matte ,är det säkert?
Kokta grönsaker är mums :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 417
Övr. Hund Tänkte att det kunde vara intressant att se hur stor variansen i raser är här inne på Buke genom att varje medlem får lista 1) vilken...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 798
Senast: Sebastian
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 629
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar