E

Emina

Någon som vet på ett ungefär hur lång tid det tar från det att spatten börjar utvecklas tills det att symtomen kommer??

Sv: Spatt

Emina skrev:
Någon som vet på ett ungefär hur lång tid det tar från det att spatten börjar utvecklas tills det att symtomen kommer??

Det knepiga med spatt är att symtom kan visa sig trots att inga förändringar kan påvisas vid första röntgen, därför brukar man låta hästen vila kanske sprutas den eller annan medicinering för att få ett återbesök med röntgen.

I andra fall kan spatt symtom med förändring uppstå på 2-3 veckor, andra har förändringar i hasleden men inga symtom.

Liknande trådar

Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
1 165
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
937
Senast: Sirap
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 294
Senast: Zetly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar