M
Möller
Jag tänkte sätta igång och lära våran jycke lite med spårning och sök och sånt och tänkte mest höra om någon vet om det finns bollar liknande innebandybollar men som är delningsbara. Vill ha så jag kan lägga i typ bacon eller korv eller nått så hunden får lukta på det han ska hitta och sen spåra.
Tanken: Jag lägger ute tex tre fyra bollar med olika innehåll också får hunden lukta på vad som finns i en av bollarna också ska han komma tillbaka med just den bollen och som belöning får han vad som finns i.
Nästa steg är att han bara ska markera när han hittar.
Nej jag är inte inne på att ha han till jakt men han behöver lite aktivering samt lära sig att han har en nos, som det är nu så hittar han bara saker om han ser dom.
Mvh
Möller
Tanken: Jag lägger ute tex tre fyra bollar med olika innehåll också får hunden lukta på vad som finns i en av bollarna också ska han komma tillbaka med just den bollen och som belöning får han vad som finns i.
Nästa steg är att han bara ska markera när han hittar.
Nej jag är inte inne på att ha han till jakt men han behöver lite aktivering samt lära sig att han har en nos, som det är nu så hittar han bara saker om han ser dom.
Mvh
Möller